onsdag, februari 25, 2009

Saker som gör mig irriterad: kommentarer

En sak som jag var riktigt trött på tidigare var - bland annat - Svärföräldrarnas intensiva kampanj för att vi skulle skaffa en combi istället för en klart smidigare, mindre bil. Undermeningen var alltid att vi ändå skulle behöva det när *barnen* kom. Ursäkta mig, men sedan när behöver man en stor bil om man har ett barn?

Nu sedan ett halvår tillbaka har jag sluppit höra dessa, i mitt tycke, idiotiska kommentarer. De började så smått att inse att det inte bara var att beställa barnbarn. Skönt, det har varit en undermedveten press hela tiden.

Jag gillar verkligen Nina Perssons svar på en fråga i en intervju i höstas/vintras. Journalisten frågade om de inte skulle ha barn snart och hon svarade ungefär: "Man ställer inte sådana frågor till en kvinna i min ålder." Och jag håller med.

0 kommentarer:

Lilypie Waiting to Adopt tickers
.