måndag, januari 04, 2010

Oj då

Gott Nytt År! Vi har varit lata och rest till både mina Svärföräldrar och till Makens Svärmor. Han har suttit och skrivit på sitt personliga brev till socialsekreteraren under veckan som gått, men jag har varit lite lat.

Jag satt idag och skrev på mitt personliga brev till adoptionsutredningen. Plötsligt kommer det då ett brev att nu jäklar ska vi fundera på IVF i Huddinge. Om vi kan tänka oss det kan vi även komma till Södertälje och då kan det gå ännu fortare.

Men... Ska vi verkligen gå in på den vägen igen? Och kan vi göra det om vi håller på med adoptionsförberedelserna? Jag behöver inte få ett biologiskt barn, verkligen inte, men om nu chansen trots allt finns? Ett möte med dem skadar ju inte antar jag... Hur hade ni gjort?

5 kommentarer:

Kix sa...

Klickade mig vidare på en länk och hamnade här. Måste kommentera.

Jag skulle inte låta "borde/borde inte" - funderingar bestämma, utan jag skulle vara egoistisk och följa mitt eget hjärta, dvs jag skulle gå på mötet.

Vet inte om det här hjälper dig i dina tankar, men ville dela med mig av mina. Lycka till!

Kix

Pi sa...

Hamnade på din sida genom länkning "vidare och vidare". Jag är också inne i adoptionssvängen, och vår sista IVF på samma gång.

Lycka till!

Pi sa...

Vi hade en träff med familjerätten och där fick vi veta att man måste börja med att gå föräldrautbildning, så det gjorde vi samtidigt som vi höll på med IVF. När sen själva utredningen kom igång så låg vi lågt med IVF och kände att nu var det över för vår del. Nu gör vi ett sista IVF för att få till frysen (syskon) till det barn vi vill adoptera. Vi ska komma igång med adoption igen snart hoppas vi.

På familjerätten rekommenderar de att man är färdig med IVF innan man går vidare med adoption - men, man måste väl känna efter själv vad som känns rätt.

Anonym sa...

Hej !

Har följt din blogg länge och såg nu att ni får komma till Södertälje om ni vill. Ta den chansen. Där har vi gått och dom/han är underbar som håller på med IVF. Läkaren heter Gunnar, han är lättsam, ödmjuk och extremt duktig. Dem sitter i en villa, och man känner sig sååå välkommen bara genom att stiga in genom dörren.

Fråga gärna mer om du vill veta.
/Jenny

TeachMom sa...

Tack alla! Det är mycket att fundera på, vilken väg vill man gå? Jag vet ju, rent instinktivt, att man inte kan gå två vägar samtidigt, men jag vill ju... :)

Lilypie Waiting to Adopt tickers
.