tisdag, juli 13, 2010

Kvällsläsning

Papperen är inskickade för översättning. Passfoton x 8 var för mig och Maken är tagna. Nu sitter jag och läser in mig och har just nu Vi Föräldrars Handbok om barn i knät. "Adoptera - Ett sätt att bli förälder".


Här finns hur mycket fakta som helst, om än en aning daterad. Boken kom ut 2002 och priserna har ändrats en del. Dock tycker jag ändå att den är bra. Saker att tänka på, vad man måste köpa och vad man kan vänta med.

En kompis frågade mig i veckan om det inte var så att vårt barn eventuellt är fött nu, beroende på hur gammalt barn vi får. Och jo, så är det. Eller så är vårt barn på väg ut i livet - och till oss.

Annars då? Jo, det är varmt som bara den och vi drar från stan i morgon.

5 kommentarer:

Linda sa...

Följer er och er resa! Är oxå på väg, har dock inte kommit lika långt som er ännu men är en bit på väg! Lycka till!! /Linda

TeachMom sa...

Tack snälla! Det är otroligt spännande och en helt ny värld. Vi får följa varandra! :-)

Linda sa...

Kan hända att jag kommer med lite frågor till dig, jag antar att det kommer en del frågetecken längs med vägen:)

Anonym sa...

Vill bara säga ett stort stort grattis till att ni snart ska få se er sons/dotters ansikte.Ni är mer än på G...:-))

TeachMom sa...

Linda: Det är bara att fråga. Jag kanske t o m kan svara, även om jag knappast kallar mig en guru... :-)

Anonym: Tack snälla! Vi är så otroligt förväntansfulla. Det här är fruktansvärt spännande.

Lilypie Waiting to Adopt tickers
.