fredag, juli 30, 2010

Allt är skickat!

Yes, i går kom de översatta papperen tillbaka och i och med detta var allt klart för inskickning till adoptionsbyrån. Det var för tungt att skickas som rek, det blev ett paket istället. Det finns mer papper som ska skickas, men inte i detta första skede.

När Maken pratade med organisationen fick han veta att barnhemmet frågat när ansökningarna kommer att skickas till dem. Ska vi tolka det som om det kanske kommer att gå snabbare än vad vi trott tidigare? Hoppas det! :-)

Cred till vår översättare, Roger Tanner också. Alltid otroligt snabba svar när jag mailat honom. Dessutom är han effektiv och som grädde på moset även billig. Vi rekommenderar verkligen honom!

6 kommentarer:

Kix sa...

Det skall jag försöka komma ihåg när det blir dags för oss (dvs er översättare). Fast översätter han till landets språk eller till engelska. Det har jag ju ingen koll på. Det borde väl vara till engelska som dokumenten översätts till eller? Förvirrad. Sorry. Kix

♥ Ninna - VillBliMammaNu ♥ sa...

Men jösses så spännande, sp roligt att de frågat efter era handlingar. Det tolkar jag som om att det finns en lite speciell människa redo att adopteras till er snarast :-). Jag har gått igenom tre adoptioner på nära håll, då min moster adopterade sina tre barn. Jag var högst involverade i hela processen, då vi står varandra väldigt nära.

Håller tummarna för er nu :-)

Kram Ninna

TeachMom sa...

Kix: Ja, han är kanon! Han översätter till engelska. Sedan ska det översättas till hemlandets språk också, men det sköter tydligen förmedlingen. Om tre veckor ska den översättningen vara klar.

Ninna: Ja, jag hoppas att det är det som det betyder. :-) Konstigt egentligen. Jag är ju inställd på att det ska/kan ta 1 1/2 år, typ.

Pi sa...

GRATTIS, vad spännande!

Vi kanske får skicka handlingar om fyra månader om vi har tur, men sen kan det ju dröja förstås. Ni verkar nästan redan ha fått ett barn "utpekat" åt er eftersom de efterfrågar handlingar, eller i alla fall att det finns barn som behöver föräldrar NU. Så fantastiskt!

Hedda sa...

Vad spännande! Håller med om det hela verkar hoppfullt! :-)

TeachMom sa...

Vi är båda spända och förväntansfulla. Jag vill börja fundera på barnsäng, vagn och sådant, men Maken håller mig tillbaka. Det är nog en bra idé, men jag blir så sugen. Maken är aningen mer återhållsam när det gäller shopping i förebyggande syfte än vad jag är... :)

Lilypie Waiting to Adopt tickers
.