torsdag, juli 01, 2010

Tre sidor...

... av ungefär fem är klara för redigering nu. Eftersom Maken skött om allt annat med den äran är det egentligen "bara" mina sidor som är kvar nu. Jag ska sitta och skriva i morgon också, men jag måste tyvärr åka in till stan en sväng också. Olyckligt eftersom jag verkligen behöver sitta med det här. 


Det är svårt att skriva om sådant som jag själv tycker är självklart. En av frågorna som ska besvaras är "Hur tas barnet omhand när föräldrarna arbetar? Barnpassningsmöjligheter, vilket alternativ kommer vi att välja/varför?" Är det då helt fel att skriva att vi nog tänkte oss att vårt/våra barn ska gå på dagis efter 1-1½ år?


Dessutom måste jag nog passa på och klippa mig. På söndag ska vi träffa vänner som ska hjälpa oss med mer formella foton på oss, och då kan jag inte se ut som trollet Rulle i håret. I morgon eller lördag förmiddag blir det klippning alltså. Jag hade tänkt att låta håret växa ut igen, men det får nog vara till sensommaren, tror jag. Det är dessutom ganska skönt att ha kort(are) hår på sommaren.

2 kommentarer:

Moi sa...

Jag arbetar i förskolebranchen. För mig är det liksom inget alternativ den dagen det valet blir aktuellt för mig. Barn som går på enbra förskola har så himla roligt med sina kompisar att jag inte skulle vilja förvägra dem den möjligheten.

Jag ser också att idag har samhället många fler sociala krav än tidigare och barn ges möjligheter att jobba med sina sociala färdigheter när de är i sammanhang där det finns många barn. Inte annars.

Nej jag tycker inte att ni ska skämmas för att skriva det. Jag tycker dock att ni bör skriva förskola istället för dagis, det är många år sedan det slutade heta daghem. Det har med läroplaner och synen på barn att göra.

TeachMom sa...

Skönt att se fler argument för förskolan.

Och tack för påminnelsen, självklart ska jag skriva förskola. För mig är förskola fortfarande det jag gick när jag var 6 år, innan skolan började "på riktigt". Förmodligen p g a att mamma var hemma med mig fram till dess.

Lilypie Waiting to Adopt tickers
.