tisdag, mars 30, 2010

Kärlek

Just nu älskar jag alla inblandade i vår IVF-cirkus. Proverna vi gjorde till adoptionsutredningen var inte tillräckliga och vi behövde ta nya prover, både jag och Maken.

Efter en lätt panikattack från min sida när jag trodde att vi skulle behöva ta oss till Södertälje sjukhus nu på morgonen - utan bil, innan jag ska till nya skolan -ordnade sig allt. Kliniken faxade remissen till vår vårdcentral och vi kunde ta proverna där. Kirrat!

Nu ska jag slå ihjäl en timme eller två på stan innan jag åker till skolan. Kanske t o m tar en sväng till vanliga skolan, jag har lite tid på mig. Nej, det blir nog kaffe någonstans. Vanliga skolan tar jag imorgon, när jag ändå har möten där.




2 kommentarer:

Kix sa...

Hrm, hrm, hrm... vad är det för prover ni måste göra för adoptionsutredningen. Vi gör ju vår ny, men vi har inte fått reda på att vi skall ta några prover.

Lycka till med godkännandet också (om ni inte redan har fått det).

Kram Kix

TeachMom sa...

Jag tror att jag var lite otydlig. Vi tog ett gäng prover som ingick i vår hälsokontroll till vår utredning, bl a hiv-prov. Jag trodde att dessa tester räckte när vi skulle göra tester till den nya IVF-behandlingen, men det var inga infektionstester i den.

Menar du att ni inte tagit några prover i er hälsokontroll? Det var kolestrol, hiv och lite annat.

Lilypie Waiting to Adopt tickers
.