torsdag, april 22, 2010

Helvete också

Jag började gråta på pendeltåget idag och inte av en positiv anledning. Dåliga nyheter är aldrig roligt att få höra. Det är inte ens dåliga nyheter utan snarare fruktansvärda dito. Svårt att veta vad man ska säga, men alla i samma situation blir så sammansvetsade så det känns naturligt att kommentera. Jag håller tummar och tår för att det kommer att gå vägen så småningom.

Själv råkade jag ut för ett mindre set-back i eftermidags, men på inget sätt lika allvarligt. Jag skulle hämta ut mer ampuller på Apoteket eftersom jag inte fick ut hela dosen när jag hämtade hela laddningen före påsk. I går förstod jag att jag skulle behöva hämta den ganska omgående, en förpackning räcker två dagar med min nuvarande dos på 375 IE... Hittade jag receptet när jag kom till Apoteket? Njet. Fick åka hem i ogjort syfte.

Nu sitter jag dock och funderar på om de eventuellt behöll receptet när dosen inte fanns inne. Brukar de göra så, månne? Måste nog ringa in till Klarabergsgatan och fråga dem...

0 kommentarer:

Lilypie Waiting to Adopt tickers
.