måndag, april 27, 2009

Sprutdag 5

I morgon är det dags för det första ultraljudet. Jag hoppas så att det i alla fall är ett par ägg som växer. Det känns som om magen blir större, det är väl ett bra tecken.

Blodprov dessutom. Det gick bra sist gång, det är bara att hoppas på tur denna gång också.

Idag har jag varit ganska pigg. Sedan jag började med sprutorna och trappade av med sprayandet har huvudvärken mer eller mindre försvunnit och det är skönt. Jag behöver komma ikapp lite med jobbet om jag ska vara sjukskriven runt ÄP och tillbakasättning även denna gång. Det var bra att ta det lugnt och slappa lite sist gång, förmodligen blir det i alla fall en ledig dag denna gång.

Den syster jag pratade med på SH förvarnade mig ju om att jag förmodligen skulle skulle in för nästa koll på Valborg eller i krokarna däromkring. Samma tidsschema som Svärmor råkat ut för. Hon ska in och göra en skallröntgen på Valborg för att se hur hennes cancer utvecklar sig. Hon håller just nu på med en ganska kraftig period av cellgifter och strålning. Det är helt klart ett orosmoment, men även en anledning till att jag så gärna vill att det här ska gå vägen.

Jag ska egentligen åka iväg med jobbet nästa torsdag. Jag har funderat på om det kommer vara i krokarna av ÅP, men just nu kommer jag inte på hur lång tid det är jag ska ta sprutorna. Jag ska fråga i morgon, då vet de mer om hur allt utvecklas. Ett mardrömsscenario är om jag måste ta slutsprutan själv, på ett hotellrum i Långtbortistan.

4 kommentarer:

Jenny U sa...

Mycket spännande nu, alltså!
Jag förstår inte allt med spray och sprutor men jag hoppas bara att det går vägen, och jag är imponerad av ansträngningarna. Heja!

TeachMom sa...

Det är på G, helt enkelt. Enkelt uttryckt: Sprayen tar ner hormonvärdena och sprutorna pushar sedan upp äggtillväxten. Först klimakteriet och sedan äggmaskin. :)

Lila sa...

Hur har det gått???

Nyfikna Lila

TeachMom sa...

Kul att du är nyfiken! :)Jag har bara haft så mycket annat att fixa med. Skriver ett inlägg senare idag. Äggplock blir det i alla fall på torsdag.

Lilypie Waiting to Adopt tickers
.