måndag, maj 04, 2009

Sprutdag 12

Vart tog veckan vägen...? Nu är allt verkligen nära. Igår var jag och Maken och kollade till den möjliga skörden och det såg OK ut. 5-6 ägg kunde de se i alla fall. Färre än de andra gångerna, men huvudsaken att det är något i alla fall.

I morgon tisdag 20.30 är det dags för slutsprutan och på torsdag 8.15 är det dags för ÄP. Förhoppningsvis är det tillbakasättning på lördag och sedan är det bara att vänta och hoppas.

Fram till lördag håller jag dock bara tummarna för att det kommer att bli något att sätta tillbaka. Och kanske t o m något till frysen. Det har ju inte hänt förut, men den här gången frågade Maken om det speciellt. Han kanske har en känsla om att det kommer att gå bra.

Något som är trist är att jag skulle till Zetas Handelsträdgård tillsammans med A1 på lördag egentligen men jag vet inte om jag kanske måste ställa in. Den här gången skulle det nog vara bra om jag bara åkte hem och vegeterade på soffan tillsammans med Maken och en bra film. Och A1, om hon nu fortfarande kommer till oss... :)

När vi gjorde vår första IVF hjälpte jag Maken att bära en del saker samma dag. När det var dags för den andra gick vi omkring på Skansen en heldag efter tillbakasättning. Det är kanske bra att vara helt still för en gångs skull. Inte för att jag varit ute och hjulat precis, men i alla fall.

7 kommentarer:

Jenny sa...

Hej.
Hittade din blogg genom en annan blogg och ser att du precis som jag går igenom en IVF.
Jag ska börja spraya den 17 maj, vårt första försök.
Håller tummarna för er.
/ Jenny

TeachMom sa...

Tack snälla! Lycka till själv! Man vet inte vad det innebär förrän man varit med om det själv. Jag har haft tur och mått bra under behandlingen, förutom en viss huvudvärk då.

Jenny sa...

Jag håller verkligen tummarna för dig att det kommer gå vägen. Förstår precis vad du går igenom.

Kram!

Lila sa...

Grattis till era 5-6 ägg, vad roligt. Håller tummarna att detgår bra med äggintag etc.

Tycker det låter bra med liggläge efter ägginsätting....:)

Kramis Lila

TeachMom sa...

Tack! Det blir vila på lördag, tillsammans med en bra film eller två. :)

Alice sa...

Lycka till på äggplocket!!! Unna dig att ta det lite lugnt efter äggplock och insättning, det är man värd efter den pärsen. Hoppas du får en fin helg! /Alice

TeachMom sa...

Tack! Det är ju inte det roligaste, men förhoppningsvis ger det resultat denna gång.

Lilypie Waiting to Adopt tickers
.