onsdag, maj 06, 2009

Dagen före ÄP...

Inga sprutor. Ingen spray. Istället har jag gått och nojjat hela dagen över att det gör ont i magen. Min västa mardröm är att det inte kommer att finnas ett enda ägg som går att använda i morgon. Att alla bara försvunnit.

I morgon 8.15 är det dags att ta ut de små rackarna. Och sedan är det bara att vänta på besked... Jag *hatar* denna väntan. Båda gångerna tidigare har personer ringt mig och talat om för mig att det inte sett helt ljust ut, att vi får vara beredda på att det ev inte blir någon tilbakasättning. Vilken jäkla antiklimax det skulle vara i så fall!

I går fick jag brev från Huddinge, vi står på kö där från januari i år. Beräknad väntetid: 1½ år. BMI får inte vara över 35, jag ligger på 32 just nu, men det ska ju ner.

Men vad fan funderar jag på nu, det ska ju inte behövas! Det här ska vara tillfället med stort T. Det är nu pusselbiten kommer in i våra liv. Punkt. Happy thoughts.

5 kommentarer:

Jenny sa...

Hej.
Håller alla mina tummar för att det ska gå bra !!!
Vill också vara där.. men snart så..
Vi fick vårt brev från Huddinge i maj-08 och redan i mars-09 fick vi valmöjlighet att välja en klinik som dom har avtal med, så vi stod på kölistan knappt ett år.
Kram

TeachMom sa...

Bra att veta lite mer om väntetider. Tack för tummarna, det är snart din tur! :)
Kram

Lila sa...

Oh, jag håller mina tummar och tår verkligen *knip,knip*......

Det där med BMI`t var intressand. Måste kolla mitt.....

Väntar ivrigt till ditt nästa inlägg för att höra hur det gått!
Kramis Lila

Hanna sa...

Håller tummar och tår för att det gått bra idag! :)

Jenny U sa...

Vilken spänd väntan, förstår att det är nervpirrande. Ska du dessutom jobba mitt i alltihop?
Kram och lycka till.

Lilypie Waiting to Adopt tickers
.