fredag, maj 15, 2009

RD 7

En vecka. Två veckor kvar nästan. Shit så nervös jag är. Jag vet inte riktigt hur det känns nu, men det spänner ganska ordentligt i magen. Är det ett tecken eller är det hormonerna som spökar nu igen?

Ikväll ska det bli TV-mysande med Maken. Ingen dator och ingen ipod, de vanligaste tillbehören för oss den senaste veckan.

Tack för era erfarenheter av testande. Jag har inte bestämt mig ännu, vågar jag testa eller inte? Tänk om det är negativt igen? Inte för att det ska vara det den här gången, men i alla fall...?

4 kommentarer:

Lila sa...

Det är ju SÅ spännande. Jag har aldrig varit där med befruktade ägg i sig.

Jag har inte tänkt så mycket, eller rättare sagt, vågar inte tänka så mycket på ifall vi får ägg tillbakasatta hur man gör. Men det kommer säkert vara asjobbigt att gå och vänta.

Jag tror jag inte skulle våga testa tidigare, fast det är nog lätt att säga när man aldrig varit där:)

Kramis L

Jenny sa...

Ta en dag i taget och gör det som känns rätt för dig. Min första IVF testade jag först på testdagen, vågade inte göra det tidigare. Min andra IVF, som sagt, testade jag två dagar tidigare.

Spänningarna är säkerligen livmodern som drar och spänner.

Åh, vad jag hoppas att det ska gå bra för er.

Kramar!

Alice sa...

Ja det är verkligen skitjobbigt att ruva! Även om man vet om att man inte kan veta ifall symptomen beror på progesteronet eller på en ev. graviditet så kan man ju inte sluta känna efter och analysera... Jag hoppas embryona är där för att stanna denna gången!

TeachMom sa...

Tack snälla för er uppmuntran! Idag är det dag 10, jag ska nog gå och köpa ett test eller två i dag eller i morgon... :)

Lilypie Waiting to Adopt tickers
.