måndag, september 06, 2010

Brev till barnhemmet

Jag tycker att jag är ganska bra på engelska, t o m riktigt bra. Nu är jag dock lite mer ödmjuk, när jag skrivit på vårt brev. Översättningen via Google är helt OK, men ibland blir det helt uppåt väggarna. Tur att jag har såpass mycket språksinne så jag ser att det ser fel ut.

Jag vet ju att vi kommer att bli superduperbra föräldrar till våra barn. Men det är faktiskt lite svårt att formulera det på papper/datorskärmen.

Det finns också mycket hjälp att tillgå om det uppstår problem med t ex anknytning och/eller språkinlärning. Det här gäller ju var i Sverige man än bor, men det är ju en stor fördel att vi bor i Sveriges huvudstad.

Brevet fortsätter snurra i mitt huvud, samtidigt som jag slökollar på valdebatten om skolpolitiken.

T b c... :-)



2 kommentarer:

Carro sa...

Vilken ångest! Fy sjutton! Hur långt tror du att brevet blir? Skickar man med lite bilder också? Man vill ju så klart att det ska bli så bra det bara kan och vet du vad? Jag tror att ni kommer att få ihop ett jätte bra brev!

TeachMom sa...

Den här gången skickar vi inte med bilder. Själva brevet blir nog ungefär två sidor, tror jag. Tack för uppmuntran! :-)

Lilypie Waiting to Adopt tickers
.