torsdag, september 16, 2010

Nyinköp

Jag gick på stan med fina A1 idag och kom in på Åhlens. På bokavdelningen hade de 20% rabatt på barnböcker om man var medlem i Åhlens barn, så jag köpte en bok - Jumbo Pekboken.



Runt 600 ord och bilder på allt möjligt. Jag tänkte att det var en bra hjälp för att bygga upp ordförrådet. 99 kronor kostar den på Åhlens, men jag fick den ju för 78 kr ca, med rabatten. På Bokus kostar den 71:-. Se där, ett klipp! :-)

Vad tror ni, är jag ute och cyklar eller kan det här vara en bra sak att ha? Exempel på en sida:



7 kommentarer:

Carro sa...

Vilken fin bok! Jag tror absolut att en sån bild kan vara bra!Om ni bor en bit från era släktingar så kan man ju ha ett kollage med "mormor" "morfar" och "faster Lena" också :-)

Gud jag blir så uppspelt när jag läser din blogg. Du är så himla duktig som fixar och donar tycker jag! :-)

Kram kram

Hedda sa...

Jag tror också det kan vara en bra bok för att prata och peka förälder och barn tillsammans, det dröjer nog innan barnet kan läsa själva texten! :-)

Har du en aning om vad det kan bli för ålder på barnet? :)

MDB sa...

Ang loppisen idag - Den håller på till 16 - hela Norrtullsgatan. Gå förbi om du har tid!

TeachMom sa...

Jag missade loppisen. Trist. :-( Det får bli nästa år.

Hedda: Vi har medgivande på både ett barn och syskon så det beror ju lite på om det kommer en eller två. :-) Om det blir ett barn räknar jag med att barnet är runt två när vi kommer hem, men vi har ju egentligen inte en aning ännu.

Carro: Tack! Både för tips och för komplimangen. :-)

♥ Ninna - VillBliMammaNu ♥ sa...

Oh vad spännande det är att följa er adoption. Även om vi inte (ännu) är inne på adoption, så är det skönt att få "vara med", om än på håll, i processen.

Vet ni hur gammalt barnet är? Jag bara längtar tills ni har barnet i er famn :-)

kram Ninna

♥ Ninna - VillBliMammaNu ♥ sa...

Jag missade oxo stora loppisen idag (på norrtullsgatan) får bli annan gång :-)

Jag såg hennes lista, men som sagt det var mest ang adoption.

Jag letar ivf-info nu.

Jo, utslagen blev en chock isig. Aldrig varit med om det förr. hur gick det för dig? Var det av livsmedle eller annat?

kram Ninna

Sara sa...

Tack för dina ord om min text! Jag håller tummarna för att er adoption rullar på fort!
Kram Sara

Lilypie Waiting to Adopt tickers
.