fredag, september 03, 2010

Nytt steg framåt.

Maken ringde precis och väckte mig. Jag försökte bli av med min huvudvärk genom att sova bort den, utan resultat. Jag blev dock snart pigg när han berättade varför han ringde: Kommittén på "vårt" barnhem har gått igenom vår ansökan. Vi har godkänts och satts upp på väntelistan. Yes!

Nu ska vi bara besvara ett gäng frågor som kommittén har och skicka tillbaka dem.

Detta var ett av de bästa sätten jag kunde bli väckt på. Det bästa vore givetvis att få beskedet om att vi matchats. :-)

God morgon!



11 kommentarer:

Lisa sa...

Härligt :D...
Hoppas det går fort nu till matchning!

Pi sa...

Åhå, är det så det går till. Att man ska skicka mer info till barnhemmet? Eller är det bara i vissa länder som det går till så? Kanske svårt för er att veta i och för sig :-)

Hur länge sedan var det ni skickade handlingar till landet?

TeachMom sa...

Lisa: Vi hoppas ju det. :-)

Pi: Jag vet faktiskt inte, förutom att det verkar vara vanligt till vårt land. Ofta vill dock barnhemmen veta mer för att kunna placera rätt. Vi skickade papperen till organisationen i augusti.

Anonym sa...

Grattis! Vad kul! Nu har en liten tid av väntan innan BB försvunnit.

Kvarnlyckan

Lisa sa...

Wow, härligt!! Maste kännas hur spännande som helst.

Kram fran Lisa

Tea sa...

Underbart, grattis!

Hedda sa...

Å, grattis!! :)

MDB sa...

Åh vad roligt! Kram!

TeachMom sa...

Tack alla! Det här är otroligt roligt och spännande. Vi kommer att tillbringa helgen med att hitta bra svar på alla frågor. :)

Kix sa...

Å vilka roliga nyheter. Hoppas också att intervjuen idag gick bra. Å så måste jag säga att det är helt otroligt vad du shoppar, men när jag läser att du handlar på second så får du VG! :)

Kram Kix

TeachMom sa...

Kix: Second hand och rea. Ett plagg har det blivit till fullpris, men mer ska det inte bli innan BB. :)

Lilypie Waiting to Adopt tickers
.