söndag, november 21, 2010

Måleri, målera...




Väggarna ska bli gröna till pusselbitarnas lekrum. Vi valde unisont färgen "Valborg" från Beckers, en mildare grön nyans. Vi känner dock båda nu efter ett varv av färgen att den blir väldigt grön. Jag kan till och med ana en ljus avokadonyans, inte helt vad jag tänkte mig. Men det kan bli bättre efter andra varvet.

Nu är vi båda ganska sega och ser fram emot en kväll i soffan. Jag ska dessutom tvätta lite och tradera lite. :-) Dessutom är det ju måndag i morgon, d v s lektionsdag. Jag behöver se över vad som ska göras i veckan.

2 kommentarer:

Litenlängtan sa...

Grönt är snyggt och kommer bli kanon i "pusslens" rum!
Fin bok och charmigt pussel! Jag ratade Karlsson på taket i veckan, han var aldrig min favorit... Men Tjorven och båtsman och Melker och de andra är roliga...!

TeachMom sa...

Jag gillar verkligen inte Karlsson på taket, vidrig liten man. *ick* Älskar dock alla andra Lindgrenböcker, även om jag tycker att Pippi och Emil är lite uttjatade. Tacka vet jag Lotta på Bråkmakargatan, Madicken och Mio min Mio... :)

Lilypie Waiting to Adopt tickers
.