måndag, november 22, 2010

Måndagstanke & brevbesvikelse

Snarare handlar det om en helgtanke. Det slog nämligen både Maken och mig i helgen att vi kanske kunde börja skicka paket till de små, i synnerhet när vi fick Taiwanbrev från BFA där de skrev om just paketskickande. Jag trodde att det kanske var för tidigt eftersom vi inte fått någon tid för domstolsförhandlingarna ännu. Maken skickade i alla fall ett mail til BFA och fick svaret att vi visst kunde börja skicka paket nu. Ska plocka ihop ett "startpaket" denna vecka med lite vykort, foton och sådant. Sedan blir det ju julklappspaket också. Tänkte skicka ner de två Barbapapamysdjuren som jag köpt åt dem i julklapp, hoppas att de gillar sådant! Vill inte skicka ner kläder när jag inte är helt säker på storleken, men något sådant blir det nog också.

Besvikelsen då? Jo, Maken fick ett brev, poststämplat i Taiwan idag. Jag blev förstår eld och lågor och av formen på det att döma trodde jag att det kanske var foton eller något sådant. Lite skumt att de bara adresserade till Maken, men hey! Sånt kan ju hända.

Jag ringde till hans jobb och tiggde mig till att öppna det. Snacka om antiklimax. Det var en skraplott, förmodligen från någon pokersida. Gissa om jag var besviken? Och gissa om Maken skrattade åt mig...?

7 kommentarer:

Jeane Quidote sa...

Så roligt att ni kan skicka presenter, blir väl lite "på riktigt" då - det finns en mottagare liksom. Förstår deras ögon när de får titta på kort på er, börjar nästan lipa här (av mina egna tankar - inte helt stabil alltså).

Men fy för den där lotten! Förstår din besvikelse. Vann ni då? :)

TeachMom sa...

Har inte skrapat ännu. Det känns som om det är ren reklam och sån där "vinst varje gång"-lott. Vi får se efter att målningen är klar.

Lilla jag! sa...

Ååååå, vad mysigt att skicka presenter säger som Jeane, blir på riktigt då....
Kram kram!

MDB sa...

Vad roligt att få skicka över lite saker!

Mindre roligt med lott-brevet, hoppas att ni vinner nåt!

Carro sa...

Hi hi hi men guuud! Jag förstår att du blev besviken!

Det börjar dra ihop sig :-) Gud vad kul att skicka paket och förmodligen ännu roligare för barnen :-) Tänk vad spännande och nervöst dom måste tycka att det är :-)

Xena hi hi jaa det har du rätt i :-)

Jenny U sa...

Roligt skrivet, men förstår besvikelsen över lotten...
Spännande med paket och pyssel.

Litenlängtan sa...

Vad komiskt med lotten - jag förstår ändå din tanke kring att maken var enda adressaten.
Vi har ett fadderbarn i Ecuador och flickans mamma skriver till min man som är den som initierade kontakten med Barnfonden.
Mamman skriver till mannen och "hälsar till hans vackra fru" - då skulle hon veta att det är hans vackra fru som piffar ihop platta paket med mängder med skojiga presenter till hennes dotter... :-D

Lilypie Waiting to Adopt tickers
.