fredag, november 05, 2010

Utmärkelser

Jag har som sagt fått en ny utmärkelse.  Denna gång från Jenny och Mina drömmars barn. Tack snälla, söta! Utmärkelsen går ut på att lägga upp ett favoritfoto och skriva tre saker som står en nära hjärtat och därefter skicka den vidare till fem andra.




Taget hemma hos mamma i vintras. Det är sådana här vintrar jag gillar, även om jag kan tjafsa om att det är för kallt o s v... Jag ville välja ett foto på Maken eller pusselbitarna, men med tanke på hur anonym jag är så var det inte ett alternativ...Tre saker som jag har nära mitt hjärta... Svårt att välja, men vi försöker:

  1. Min familj, d v s  Maken och pusselbitarna. Han är min andra hälft och mannen jag vill dela allt med för resten av mitt liv. 
  2. Mina vänner, både på bloggarna och IRL. De står ut med mig, låter mig prata på om mig och mitt när det behövs och lockar mig att tänka på annat när det behövs. 
  3. Resor i allmänhet och New York i synnerhet. Jag vill svara mina elever, men jag behöver resorna för att ladda batterierna för att vara den bästa läraren som är möjligt. 

Jag väljer 4 personer att utmana, och de får själva välja om de vill svara på utmärkelsen eller både göra utmärkelsen och utmaningen...


Dessutom är jag som sagt utmanad av Carro. Jag ska namnge fyra av en massa saker:


4 tv-program jag gillar:

  • Glee
  • Vita huset
  • Mad Men
  • CSI Las Vegas

4 saker jag har gjort idag: 

  • Handlat på Plantagen
  • Tittat på de sista avsnitten av Glee, säsong 1 (jag har lov, remember?)
  • Ringt förskolor för att fråga om lediga platser.
  • Skrivit lektionsplaneringar. (trots höstlov)

4 saker jag längtar efter: 

  • Våra pusselbitar - obestridligt först på listan
  • Jul hemma hos mamma
  • Våren
  • Julmust

4 saker på önskelistan:

  • En vit jul
  • Lära mig spanska
  • True Blood - alla säsonger
  • En ny vinterjacka
4 saker jag avskyr: 
  • Intolerans
  • Fiskben
  • Stress
  • Kålpudding
4 saker jag tycker om: 
  • Mig (enligt order ;) )
  • Maken (även om det är mycket, mycket mer än tycka om)
  • Våra undulater
  • Se på film
4 saker jag har ätit idag: 
  • Fralla med skinka och ost
  • Pomelo (godaste frukten just nu)
  • En latte med laktosfri mjölk på Wayne's vid Plantagen
  • En macaron (pytteliten, med pistagefyllning)
4 saker om mig själv: 
  • Jag är sjukt närsynt.
  • Jag läser väldigt fort.
  • Jag älskar att träffa mina elever (- även om det inte alltid låter så efter lektionen...)
  • Jag älskar att resa.

4 personer som jag utmanar:



Utan inbördes ordning har jag valt 4 bloggar som jag gillar och vill peppa lite. Egentligen vill jag välja alla, men ska trots allt göra ett försök:
  • Jeane - På gång med IVF, den här gången är det din/er tur! Jag håller tummarna för fullt redan nu. 
  • Pi - Snart är det dags för dem att skicka in ansökningarna, trots upp- och nerhoppande på organisationens lista. :) Superspännande och jag följer utvecklingen med förtjusning.
  • Lisa - som just nu är på resande fot för att hämta sin dotter. Underbart roligt!
  • Ninna - Hon ruvar för fullt och jag håller tummarna för fullt för att Gloria ska stanna kvar.
Puh, mycket skrivande. Jag ska nog gå upp och umgås med Maken nu... Trevlig helg!

0 kommentarer:

Lilypie Waiting to Adopt tickers
.