måndag, december 20, 2010

Day 20 - This month

Ja, vad ska man säga? Min favoritmånad, eller åtminstone en av dem. Födelsedag, adventsfikande, Skansenpromenader, julafton, nyårsafton... Listan är lång och blir bara längre. Nu när det faktiskt är vinter också och inte bara slask, känns allt mycket bättre.

Jag är ganska barnslig när det gäller jul och knarkar gärna så mycket jul det bara går. I år är det dock den första gången som jag inte satt fram alla julsaker överallt. Annars kan det se ut som tomtens verkstad på speed hemma hos oss. Jag har dock tid på mig för att fixa det. :-)

Jag gillar att köpa julklappar, det hade dock varit skönt att skippa kassaköerna... Dessutom vore det skönt att veta att det jag tycker vore bra julklappar också skulle uppskattas av mottagarna.

Och tänk, nästa år ska jag förmodligen tvingas ut i snöiga backar av våra barn! Det låter faktiskt helt underbart. Så länge jag slipper åka skridskor eller utförsskidor. Eller nej... Jag kan faktiskt tänka mig det också. Vad gör man inte...?

Jag ser fram emot att föra min kärlek för denna månad vidare till våra barn. Det kommer att bli så roligt!






1 kommentarer:

MDB sa...

Vad härligt! Är också barnsligt förtjust i julen, men är också lite efter med julsakerna i år. Hoppas bara att vi kan få till en gran med tanke på att maken har smittats av min sjuka...

Lilypie Waiting to Adopt tickers
.