måndag, augusti 30, 2010

Försäkringskassan...

Jag har roat mig med att sitta i telefonkö inte en utan två gånger hos dem idag. Den sista gången blev jag dessutom bortkopplad efter 40 minuters köande när jag väl kom fram. Jag stod tydligen i bostadsbidragsfrågekön och inte föräldrapenningsfrågekön.

Igår påpekade nämligen J att jag behöver skaffa jobb så att jag får föräldrapenning... Ont om lärarjobb just nu, så jag får kolla efter annat.

Jag ska ringa dem i morgon igen. Finns inget roligare än att köa i telefon... Not!




5 kommentarer:

Anonym sa...

Annars ringer de upp om du följer instruktionerna. Mycket smidigt.

Yevonde sa...

Åh försäkringskassan.. alltid när man ringer är det ju typ 200 personer före i kön... Typiskt. :(

TeachMom sa...

Anonym: Ja, det är bra att det alternativet finns. Första gången jag ringde i förmiddags fick jag dock inte det valet uppläst för mig. Andra gången kunde jag bli uppringd, men eftersom jag skulle iväg senare valde jag att sitta i kön istället.

I förmiddags var det *350* personer före mig. Det tog dock bara 23 minuter att komma fram. Effektivt.

Carro sa...

Ha ha gud så dant (som vi säger här i Norrköping) Fy attans för att sitta i kö och dessutom bli bortkopplad! Vad jag har förstått så behåller samma plats i kön när du blir uppringd som när du sitter kvar i telefon. Kan vara bra att veta.

Natti natt

Anonym sa...

De som jobbar på F-kassan är URDÅLIGA på adoptionsfrågor. Du kan få prata med 5 olika personer och få 5 olika svar hur du ska till väga.....LYCKA TILL och GE INTE UPP!!!!

/Sara

Lilypie Waiting to Adopt tickers
.