tisdag, augusti 10, 2010

Känslor och shopping...

Skit, vi väntar faktiskt barn. Inte på ett tag ännu, men kanske är det dags att börja fundera på barnrummet?

Maken säger att jag är mer intresserad av prylar och kläder till den lill*, men mitt enda svar är att det är det enda som jag vet just nu. När vi får barnbesked är det en helt annan bollplan, då kommer jag att prata om h*n hela tiden. Nu vill jag dock börja boa.

I oktober åker vi till New York och det ska bli underbart. Gissa om jag kommer att shoppa...? :-)

Helst vill jag handla kläder, men så dum är inte ens jag. Hur ska jag kunna veta vilken storlek som h*n ska ha?

Men det kanske är bra att shoppa lite kläder nu på rean för att ta med till barnhemmet som presenter? Vad tror ni?



4 kommentarer:

Hedda sa...

Vad härligt att ni ska resa!

Kanske svårt att shoppa sådant som kläder än så länge, men planera kan man ju göra! Och tänka ut hur barnrummet ska se ut, etc...

MDB sa...

Klart att du ska boa! Kram.

Kix sa...

Har ni koll på hur långt bort barnbesked, resp resbesked kan tänkas vara?

TeachMom sa...

Kix: Jag har läst lite på hemsidan och på Familjeliv. Till vårt land tar det cirka 6 månader till BB och 6-8 månader efter det blir det RB. Det kan gå snabbare, eller långsammare. Jag hoppas på snabbare. :)

Hedda & MDB: Alltid skönt att få medhåll. Jag har storslagna planer, men vi får se hur det blir med dem... :)

Lilypie Waiting to Adopt tickers
.