torsdag, augusti 26, 2010

Torsdag kväll...

En bra dag på stan, med både Taco Bar (som vanligt med J) och shopping. Jag köpte lite smått och gott på slutrean på Åhlens, bland annat ett par jeans från Esprit för 49:-... Tydligen var det tjejjeans eftersom "det är rosa band inuti dem och dessutom är nitarna formade som blommor". Jag bryr mig dock inte, tror jag, det är inget som syns och kan användas av både killar och tjejer, så det så!

T-H var inte med, jag glömde att hon nu börjat förskolan. Stor tjej!

Jag har fått ett par bra idéer från bloggvänner och dessa behöver jag börja ta tag i nu. Dels håller Pi på med boken till sitt/deras barn och det vill ju jag också göra. Sedan läste jag nu ikväll hos liten längtan om att lära sig givarlandets språk för att kunna kommunicera med barnet på ett tidigt stadium och på h*ns egna villkor och det låter ju jättebra. Jag har inga stora förhoppningar att lära mig skriva mandarin, men några fraser borde man ju kunna få ihop. Det känns respektlöst att inte göra det.

2 kommentarer:

Pi sa...

Ringde upp förlaget faktiskt om "när du kom till oss", men det numret hade upphört och hänvisning saknades. Enda chansen är nog att fortsätta googla för att se om det finns någon bokhandel som har någon kvar i lager...sorry...

Kul att du gillade idén om en dagbok till vårt barn. Har sett nu att det är ganska många som gör så. Och det känns onekligen bra att ha satt igång med det!

TeachMom sa...

Gulligt att du ringde förlaget. :) Jag har googlat... Dock utan resultat, tyvärr. Den enda jag hittat är Baby Bird Universe (http://www.bokus.com/bok/9789185505005/baby-bird-universe), och den tycker jag inte är så vidare snygg. Jag får nog fixa en egen.

Lilypie Waiting to Adopt tickers
.