tisdag, augusti 31, 2010

Lite kläder...

Som jag skrivit tidigare så har jag redan nu köpt på mig ganska mycket kläder. Mestadels överdelar, men även några klänningar och byxor. Och nej, vi har inte en aning om den blir en flicka eller en pojke - eller kanske både och! - och bryr oss inte heller så värst mycket, vi blir överlyckliga vad det än blir. Det finns både småbarn i släkten och i vänkretsen som blir glad för klänningar, om det nu skulle vara så. Dessutom kommer vi ju också att ta med oss gåvor till barnhemmet så allt kommer ju till användning.

Jag har fokuserat på kläder för tvååringar i första hand. I ett par fall har jag även köpt någon storlek större, men då handlar det främst om att jag gillat modellen och velat ha samma plagg i flera storlekar... :)


T-shirten ovan har jag t ex köpt i två olika storlekar eftersom jag fastnade för de stora stjärnorna. De lila mönstren kommer inte fram så mycket, men de är ganska markanta också, inte bara de rosa. Klänningen med  Barbapapa älskade jag från början. Jag köpte två av den också, men i samma storlek. Den andra fick J&M:s dotter T/H. Med tanke på att hon är rödhårig blir den nog alldeles förtjusande på henne.




Visst är hunden söt? Stora Kalle-vill-ha-en-granatkastare-ögon. *ler*

Ja, det här är en del av samlingen jag köpt på mig. Inga fullpriskläder ännu, bara rea- och fräscha second-handkläder. Åhlens har fortfarande slutrea och där kan man hitta ganska billiga fynd just nu.

Hmm... Jag misstänker att den första möbeln till barnrummet kommer att bli en byrå. Nu ligger allt i kassar inne i garderoben. :)

På torsdag ska jag träffa en alldeles bedårande docka, lilla I, cirka 6 månader. Det ska bli kul.

3 kommentarer:

MDB sa...

Vad roligt att se vad du har köpt! Låter ju bra med en byrå, själv har jag röjt ut en låda i min egen byrå, men det börjar bli full nu...

TeachMom sa...

Jo, på något vis vill jag strukturera upp inköpen. Att ha dem så här är ju inte kul i längden. Problemet är att vi inte bestämt oss för hur vi vill ha rummet... :-)

Lisa sa...

Jättefina kläder :D.
Visst är det svårt att hålla sig ifrån när det är bra rea-priser ;)?

Lilypie Waiting to Adopt tickers
.