tisdag, oktober 12, 2010

ho*hoo*

*eko* *ko* *ko*

Jag vet, jag har varit fullständigt borta i flera dagar nu. Rent spontant, detta stadium av mitt liv kan mycket väl fortsätta ett tag till. Mellan min förkylning, mitt nya jobb (som förmodligen förtjänar minst ett eget blogginlägg), Tradera (som Maken utnämnt till min nya obsession)... och just det, Maken, så har det inte funnits så mycket tid till bloggande. Som en referens kan jag jämföra med att jag inte ens varit inne på FB och kollat alla mina spel, Mafia Wars, Farmville och allt vad det heter, sedan i fredags!

Mässan var kanon. Jag passade på att köpa ett par tröjor från Meandi och Snoffs, och tittade runt på en massa andra saker. Jag skulle även ha lyssnat på Mary Juusela, men vi blev klara lite för tidigt och bestämde oss för att åka vidare istället. Jag har dock fått hem boken nu och ska börja läsa på den snarast!

Tradera... Vad säger man? Jag har gjort några - som jag* kallar det - riktiga fynd och brevlådan innehåller försändelser dagligen. Bildbevis kommer, men inte ännu. :)

Jobbet... Jo, det är ganska mysiga ungar, men sätter man ihop dem i en grupp blir det ett jäkla liv.

Förkylningen lever och har hälsan. För tillfället har den gått ner på mina stämband och det bådar ju gott för undervisning  - och för resan som blir av på torsdag. Fram till måndag kväll kommer jag, Maken och ett par vänner ju att befinna oss i det stora äpplet. Oh, så underbart!

Slutligen - och egentligen viktigast i hela inlägget - så är vi nu färdigmatchade med våra små underverk. Nu ska det bära av till domstolen med alla papper. Vi är överlyckliga!

*Maken kallar det emellanåt för något helt annat...

9 kommentarer:

MDB sa...

Trevligt med en liten uppdatering. Förstår att du har haft full upp, härligt att ni är färdigmatchade och ska till domstolen.

Anonym sa...

UNDERBART!!!!!!!STORT STORT GRATTIS!HOPPAS ATT ALLT FLYTER PÅ SNABBT OCH SMIDIGT!!!

Lisa sa...

Vad underbart!! Är sa glad för er skull!

Har kanske missat lite info, men hur lang tid tar det innan resan? Om jag förstatt rätt sa är det relativt lang väntan i Taiwan, stämmer det?

Stor kram!

Kix sa...

Va? By the way eller? Vaddå färdigmatchade... redan? Varför läste jag hela det där inlägget från början när det viktigaste ändå stod på slutet!!! Det är ju fantastiska nyheter. Berätta mer!!!!

Kram Kix

Pi sa...

Hur var det nu? Ni skulle få syskon eller? Tänkte fråga om ålder på barnen, men har full förståelse om du inte vill säga det.

Carro sa...

Ha ha jaaa du, det är en konstig känsla när man "glömmer" internet :-) Till och med fejjan:-)

Vad skönt att börja jobba igen och vad kul att du trivs. Vilken ålder är dom i?

Hoppas att halsen blir bättre snart så att du kan göra dig hörd i klassrummet.

Härligt, inget mer pappersjobb nu då?!

Ha en bra ondsag!

Jeane Quidote sa...

Fantastiskt att det är klart. Vad oerhört fort det har gått (kanske inte i din/er värld), har ju som sagt hört att den kan vara upp till två års kö. Mys och njut när helst du har tid. Skulle vilja veta vad din make kallar dina "fynd" på tradera ;)
Kram

TeachMom sa...

Lisa: 6-9 månader har det sagts att det kan ta, men vi hoppas på mars-april någon gång. Nu är det nästan så att jag skulle kunna dra ut på det till maj-juni så att jag kan ha mina klasser så länge som möjligt...

Kix: Det är faktiskt all info vi fått hittills :) Vi ska få ett brev med lite mer papper som vi ska skriva på och som sedan ska skickas till domstolen. Jag ska utveckla mig lite mer nästa vecka.

Pi: Yes, två underbart söta pojkar som kommer vara i 2-respektive 3-årsåldern nästa år. Lillkillen fyller faktiskt snart 2 år. :)

Carro: Högstadiet. Inte den lättaste nivån när det gäller alla hormoner som sprutar överallt, men de är ändå ganska charmiga. Halsen är lite bättre, men jag ser fram emot att inte behöva skrika (som jag gjort X antal gånger idag) under några dagar... Lite mer pappersjobb blir det, vi ska få lite mer papper att skriva på, men snart så!

Jeane: Vi har stått i kö till landet i nästan två år, men visst, sedan har det gått hur snabbt som helst. Jag trodde sex månader, och nu sitter man här! :)

Och vad Maken kallar mitt traderande? Inte så mycket nu längre, han skakar mest på huvudet och suckar. Men ordet *beroende* har kommit upp en gång eller tre i våra samtal...

Pi sa...

Oj, att det gått så fort! Grattis!! Och två stycken...ångrar nu nästan att vi inte ställt oss i kö till ett land där syskon är vanligare. Men, vi är så pass gamla att vi inte har så många länder att välja mellan.

Grattis till dina små!

Lilypie Waiting to Adopt tickers
.