söndag, oktober 03, 2010

Utmärkelse

Eller, ja, jag fick den av Du + jag och framtiden för över en vecka sedan, men har inte kommit mig för att ta itu med den förrän nu. Jag är ledsen, men tack snälla!


7 intressanta saker om mig själv. Tja...


1. Jag har tävlat på distriktnivå i badminton för typ 1000 år sedan. Inte med någon större framgång, men jag har en - liten - buckla nerpackad någonstans.


2. Är tidvis beroende av edamamebönor. Otroligt gott att koka upp och smaska på i soffan framför TV:n. 


3. Älskar att läsa böcker och att se på film - men det borde inte vara en så stor överraskning om man någon gång varit inne på min andra blogg. 


4. Får ont i huvudet om jag inte dricker kaffe varje dag.


5. Älskar New York och skulle kunna tänka mig att bo där, om det inte var för min familj och alla mina vänner som finns här. Maken skulle jag förmodligen kunna få med mig - ett tag i alla fall.


6. Jag har jobbat som  svensklärare i många år och  är lätt miljöskadad. Följaktligen gillar jag inte särskrivningar, anglicismer och så vidare. Och människor i min närhet tycker om att rätta mig när jag någon gång säger/skriver fel.


7. Jag måste ju ta med det underbara faktum att vi precis fått vårt efterlängtade barnbesked och att jag nu kommer att komma in i en absurd boa-fas. Till helgen är det barnmässa, och gissa om jag ska dit? Bär påven en fånig mössa? (Svaret på den frågan brukar i 9,5 fall av 10 ja...)


Vilka jag skickar vidare till:


Jag tar den enkla vägen. Eftersom jag har dragit ut på det här alldeles för lång tid, så skickar jag  vidare denna utmärkelse till alla som vill bli lite uppmuntrade. Det funkade på mig! :-) 


Regler:
Som Awardvinnare ska du kopiera in Awardbilden i din blogg, för att visa att du har fått den.
Tacka och länka tillbaka till den du fick utmärkelsen av.
När man får den så ska man skriva 7 intressanta saker om sig själv.
Ge awarden till 7 andra bloggare. Skriv till dem att de fått en utmärkelse...

2 kommentarer:

Carro sa...

Oj oj oj nu blir jag alldeles röd i ansiktet.. Svensklärare... Jag är mycket imponerad över att du fortfarande läser min blogg hi hi hi

Jag är ju en sån där som skriver som man pratar och inte som man ska skriva. Just särskrivningar av ord och slang är jag däremot väldigt duktig på...att använda fel....

Badminton? Där ser man :-)

TeachMom sa...

Oroa dig inte, jag gillar ditt språk. Det är också en klar skillnad på hur jag skriver och pratar på lektionerna och på fritiden. Och språket behöver utvecklas, vilket det gör genom att användas. Men jag tycker att vi använder för mycket engelska ord... :-)

Lilypie Waiting to Adopt tickers
.