torsdag, oktober 07, 2010

Klädinköp och blanketter...

Allt är som vanligt, alltså. :-) Vi ber personer fylla i blanketter, just nu handlar det om papper till vår socialsekreterare för samtycke. Mycket papper, men det är så roligt. Alla familjemedlemmar är aktiva just nu, föräldrar, syskon och syskonbarn är nyfikna och otåliga. Våra vänner också, åtminstone de som fått veta hittills.

Jag har börjat skörda mina Traderavinster, foton kommer att dyka upp senare. Innan jag började med detta visste jag i och för sig att jag var envis, men inte *hur* envis. Hur jag lärt mig detta? Jag gillar inte att förlora. Jag gillar inte att någon slanger in ett nytt bud två minute innan auktionen avslutas. I morse lyckades jag kontrabuda - och vann. Föreställ er mitt leende... ;-)

Jag är ordentligt förkyld just nu och känner mig inte så bra. Mina dagar går åt till att vila och att se på Vita huset på TV. Inte det sämsta man kan göra, men jag önskar att jag var piggare. I synnerhet när jag ska börja jobba nu och inte kan gå hemma och dra längre. Yes, jag har fått ett lärarjobb! Jag är otroligt glad och ser fram emot att få börja. :-)

2 kommentarer:

MDB sa...

Grattis till jobbet!

Och vad roligt att fixa med alla pepper och Traderavinster. Håller med om att det är som en tävling när någon budar precis innan slutet, men tyvärr har jag känt mig tvungen att börja göra detsamma... Ser hur som helst fram emot att få se bilder på vinsterna.

Jeane Quidote sa...

Så otroligt spännande med era två pojkar!
Grattis till nya jobbet också, känns alltid bra att ha en plats att gå till (extra bra om man trivs) och inte minst att ha en inkomst :)
Krya på dig!

Lilypie Waiting to Adopt tickers
.