torsdag, oktober 28, 2010

Onsdag

Nu är alla papper inskickade och mottagna inför domstolsförhandlingarna. De har skickats till Notarius Publicus. Stort steg.

Det känns som all min tid går till jobbet. Efter jobbet så... tänker jag på jobbet. Och min klass. De som tror att jag kommer att ge upp om de är jobbiga, som alla andra gjort. Och jag klagar, men jag ger inte upp. Istället ser jag möjligheterna med dem. De finns inte där just nu, men det gäller att slipa fram diamanterna.

Jag vill ju tänka på *våra* barn, pusselbitarna. Vad gör de nu? Vet de vilka vi är? (Nix, förmodligen inte ännu) Vad tycker de om? (Korv, enligt papper vi fått:) )

Jag vill också arbeta med att ordna deras blivande lekrum, men tiden går istället till att älta mina elever. I helgen har vi städdag med Samfälligheten, men vi ska pyssla inomhus också. Eventuellt blir det också hockey på lördag. H1 och H2, kompisarnas barn, gillar AIK (smarta barn;) ) och vi tänkte ta med dem på en match igen. Men det är ju Halloween så det kan bli ändrade planer. För mig är inte den högtiden vidare högprioriterad, men det låter kanske annorlunda nästa år...



Typ den enda graffittin jag såg i N.Y. Men hur har de hängt för att lyckas med överkanten?




Luftfuktare från Buy Buy Baby Riktigt rolig affär som har allt, och då menar jag allt, för barn.

1 kommentarer:

Kix sa...

Nu har du hela veckan på dig att ordna lekrummet till pojkarna. Det kommer att bli toppen skall du se! Bilder efterfrågas när du är klar! :) Kix

Lilypie Waiting to Adopt tickers
.