söndag, januari 23, 2011

Fynd i garderoben...

Vi städade lite mer idag och på min lott hamnade garderoben. Innan jag fortsätter bör man veta att nedanstående beteende förmodligen är ett arv från min mor.

När det blev dags för julklappar och födelsedagspresenter brukade mamma gömma dessa i linneskåpet. Sedan brukade mamma *glömma* dem till påsk, ungefär. Detta beteende har alltså jag tagit efter, av någon underlig anledning. Pusselbitarna kommer snart att lära sig detta. Maken är redan van vid detta beteende.

Idag hittade jag en kalender i vårt linneskåp, en som jag köpte i New York i oktober. Jag lade undan den för att ha den från och med 1 januari. Så har jag tänkt tidigare, men den stora skillnaden är att jag hittade den så pass snabbt. Tidigare har jag hittat kalendrar i juni-juli så där.

Årets kalender på mitt skrivbord heter Retro-mama, inköpt på bokhandeln Strand. Det var så tidigt efter att vi fått barnbesked. Maken tyckte inte att vi skulle köpa några barnkläder då, men jag skaffade i alla fall denna. Precis min humor:





Klicka på bilderna så borde de bli större. Om inte annat så blir det lite motion på söndagskvällen. :-)

3 kommentarer:

Hedda sa...

Strålande! ;-)

Kix sa...

Det där var ju en urskön kalender!!! Roligt att läsa varje dag.

Jenny U sa...

New York-fynd, coolt.

Lilypie Waiting to Adopt tickers
.