onsdag, januari 19, 2011

Skrivarlya - sent omsider

Min skrivarlya, tillika arbetsplats, är för närvarande inrymd längs väggen i vårt biorum. Lite kyligt är det också, eftersom denna plats finns i vår källare. Dessutom kan jag då och då få se något som dyker upp i ögonvrån - en stor spindel som halar sig neråt. Som tur är så är nog den lika rädd som jag och hivar sig uppåt och bort igen.

Som sagt, bilden är tagen i vår källare och med mobilkameran blir det inget vidare. Allt som finns med på bilden är dock livsviktiga saker - förutom Svenska Spel-kortet som jag bara inte kommit mig för att slänga. :) Tavlan uppe till vänster har jag fått att mitt gudbarn, tillika systerdotter, som är lika förtjust i katter som jag. 

Bankdosan behöver jag till mina Tradera-fynd och telefonen måste jag ha med mig eftersom Maken alltid ringer när jag är här nere (för att förebygga kommentar från honom: det kan vara så att jag sitter ganska mycket här nere...) och på så vis slipper jag att stresspringa upp till vardagsrummet för att svara. 

Jag älskar min skärm, det är skönt att den är stor så jag kan ha två dokument uppe samtidigt. På Post-It-blocket till vänster brukar jag lägga telefonen, alldeles lagom höjd. 

I ärlighetens namn är det  dock så att jag har två skrivplatser. Om jag inte sitter här nere brukar jag sitta i TV-soffan och skriva på min älskade iPhone. Egentligen blir det just nu fler inlägg från telefonen än från datorn. Men eftersom jag inte hittar min kamera just nu så kan jag ju inte fota mobilen med mobilen. Tänker inte ens försöka, faktiskt. 

Jag tänker inte utmana några speciella personer, av den enkla anledningen att jag är nyfiken på allas skrivarlyor. Så alla som känner sig manade: Sätt igång att fota! 

4 kommentarer:

Carro sa...

Ingen kaffekopp? Nu blir jag förvånad ;-) Jag måste vara trög eller omodern men vad betyder BiB? *fnissar* Jag har försökt att fundera men kan verkligen inte komma på vad det betyder :-)

Kortet med katterna är jätte fint :-)

Att spelkortet ligger kvar måste vara ett tecken, det fullkomligt skriker " spela med mig, ni kommer att blir rika" ;-)

TeachMom sa...

Kaffekoppen - eller snarare kaffe*muggen* - fanns inte där ikväll. Men visst är den vanlig annars.

BiB? BaginBox-vin förstås. :) Nytt ord för några år sedan var att man bibbade, d v s hämtade lite vin ur boxen ganska ofta...

Hedda sa...

Bloggat om skrivarlya:
http://heddasdagbok.wordpress.com/2011/01/20/skrivarlya/

:)

Carro sa...

Ha ha ha ja dååå förstår jag!

Lilypie Waiting to Adopt tickers
.