måndag, januari 10, 2011

Utmärkelsedags!

Jag har fått en utmärkelse från Jeane Quidote. Tack!

Ta upp närmaste bok och slå upp sidan 18, rad 4. Vad står där?

"Skriv inte mer än fem korta punkter på varje overhead- eller Powerpoint-sida" (Studio svenska 3. Närmsta boken, men ändå en bit från soffan. Gissa om jag suttit och jobbat tidigare?)

Vad var det senaste du såg på tv?
Drottningmordet på SVT och Cops with cameras på Kanal 5 (fråga inte, jag tittar för att hålla Maken sällskap. Jag ville se Förnuft och känsla...).

Bortsett från datorn, vad hör du just nu?
Inte alls datorn, jag sitter i TV-soffan och hör med ett halvt öra på något trist program på TV4 Sport och på våra überpratiga undulater.

När var du senast utomhus och vad gjorde du då?
Efter jobbet. Jag tog en sväng till Spångas enda (?) barnaffär för att kolla in sortimentet innan jag åkte hem.

Vad har du på dig?
Blåa jeans, rosa tröja med pingvin och trycket "I <3 nerds" och grå kofta.

Vilken var den senaste filmen du såg?
Kick ass. Absurd och rolig
film om en tonårskille som ger sig katten på att bli superhjälte. På vägen får han bl a spö av en 11-årig flicka. :-) Rekommenderas å det grövsta!

Skulle du överväga att flytta utomlands?
Inte för gott, men jag har uttryckt en stark önskan till Maken att flytta utomlands en period. Han kan söka utlandstjänst och jag kan vara hemmafru. Gärna i New York i ett år eller så... :-)

Denna award vill jag ge vidare till följande bloggare:

Carro
Kix
Hedda
Pi
Kvarnlyckan
Liten längtan





2 kommentarer:

Alice sa...

Hallå där! Här har det hänt saker minsann... Stort grattis till era pusselbitar, helt fantastiskt! Följer bloggen med spänning...
Kram! /Alice

Kix sa...

Tack, tack. Jag skall förbereda awarden! Kix

Lilypie Waiting to Adopt tickers
.