måndag, januari 10, 2011

En känsla av att inte riktigt räcka till...

Första riktiga arbetsdagen sedan innan jul och jag känner mig redan stressad för att jag inte hunnit skriva här på ett par dagar (OK då, typ två dagar). Igår hade vi spelkväll hemma hos vänner, så då blev det inget skrivande, bara lite bloggläsande och dito kommenterande när vi kom hem sent i går kväll.

Inte så mycket nytt här, vi lever fortfarande på känslan av att blivit klara med pusselbitarnas båda rum. Idag skulle vi skicka två nya paketpåsar till dem med lite presenter, men det blev lite uppskjutet. Vi lyckades köpa en så pass stor bil till P2 så att den inte gick ner i Postens största portopåse. Det blir därför så att jag ska bege mig in till stan i morgon för att hitta en mindre variant.

Varför det blir bilar i present? Jag minns inte om jag skrivit om detta tidigare men vi skickade pusselbitarna var sitt gosedjur i förra paketet och eftersom jag älskar Barbapapa var inte valet så svårt. Klart att de skulle ha varsin Barbaskön! Tyvärr verkar det dock som om de blev lite rädda för de där svarta sakerna. Oops... Vi fick därefter ganska handfasta tips om att skicka bilar och saker som låter. :)

Förresten, är det någon som har tips på "plingplongleksaker" - look mummy, I made a new word :) - som barn i 2-3 årsåldern gillar? Jag måste erkänna att det är ganska svårt att klura ut sådana leksaker eftersom jag alltid köpt ganska tysta och stillsamma presenter till vänners barn. :)

5 kommentarer:

Hedda sa...

Har inga bra tips av förklarliga skäl! :) Men svårt ändå att tänka ut vad barnen önskar sig när man ännu inte träffat dem... Tycker ni är helbra som skickar dem saker redan nu. :-)

TeachMom sa...

Det är jättesvårt! Men kul på samma gång. Vi vill få upp en gemenskap med pojkarna så fort som möjligt. Allt för att göra det lättare när hämtningen närmar sig (hoppas jag).

Litenlängtan sa...

Instrument av olika slag är väl poppis hos barna men inte de vuxna. Vi köpte till en kompis 2-åring en Xylofon av lite dyrare snitt som faktisk gav ifrån sig fina ljud, marracas och En juste tamburin borde väl låta lagom annars?

TeachMom sa...

Jo, det låter som bra alternativ. Ska ta en sväng på stan i morgon och se vad jag hittar för något.

MDB sa...

Håller med Litenlängtan. Besökte en vän igår som har en 2,5-åring och där var det en synt och en flöjt som verkade rätt populära.

Lilypie Waiting to Adopt tickers
.