onsdag, januari 12, 2011

Paketen...

...är skickade och jag ser fram emot att höra från vår kontakt för att höra vad pusselbitarna tycker om presenterna.

Lite mer kläder är upphängda och inlagda i pojkarnas garderober. Jag tvättar upp allt lite i taget för att förbereda så mycket som möjligt. Bilder kommer senare.

Just nu sitter jag i soffan och kollar på Sveriges mästerkock. Maken är borta ikväll och jag har makten över fjärrkontrollen. Killen som just lagat mat i programmet gjorde blodpudding. Sjukt ambitiöst, om någon frågar mig. Kanske skulle testa någon gång?



7 kommentarer:

Kix sa...

Alltså jag tycker det är såå roligt att läsa hur er förberedelse ser ut till pusselbitarnas ankomst. Det är ju så många delar som skall bara finnas klart när de kommer, och ni har ju verkligen tänkt på ALLT!

Kram Kix

Litenlängtan sa...

Han som gjorde blodpuddingen är son till min mans arbetsledare... :-D

Blodpudding är för övrigt den enda rätt som jag och maken saknar i vår "köttfria" kost... märkigt ändå att man kan längta efter just det ibland...

har ni fått något hum om NÄR ni får resebesked? Det känns som om ni boar väldigt mycket just nu?!!?
:-D

TeachMom sa...

Jag blev grymt imponerad av hans matlagning.

Vi vet inte så mycket om när vi får hämta hem dem ännu. Anledningen till att vi gjorde i ordning rummen var i första hand för att skicka kort på dessa till pusselbitarna för att visa var de vill bo. Att jag boar med kläder och liknande? Jo, men det har jag gjort sedan oktober. ;-)

TeachMom sa...

Oops... Skrev visst lite fort där. "...var de ska bo" menade jag. Tur att Maken gör en dubbelkoll av vad jag skriver. *skämskudde*

Jeane Quidote sa...

Vad roligt, du skrev "pojkarna" idag (kanske du gjort tidigare också men då har jag inte tänkt på det isf) - börjar det månne bli lite verklighet för dig/er? ;)

Har ni inte fått någon hint om när de kan tänkas komma?

Kram

TeachMom sa...

Jag tror att jag gjort det någon gång tidigare, men du har rätt, det är inte ofta. Och jo... Det är ganska verkligt nu, även om det tar flera månader till av längtan. Vi har inte ens hört när vårt första domstolstillfälle är.

Vi räknar med att kunna hämta dem i maj, all tid innan är en bonus. Jag skulle även vilja vara med min klass så långt in på vårterminen som möjligt.

Jenny U sa...

Håller med ovanstående om att det är rolig läsning, och det var fint att du skrev pojkarna den här gången :)

Lilypie Waiting to Adopt tickers
.