tisdag, maj 18, 2010

Prisutdelning!



Jag har fått en utmärkelse från Ninna - Vill bli mamma nu. Jättegulligt och roligt, tack snälla! Nu ska jag både skriva om mig själv och välja ut sju bloggare själv. Hmm... :)


Så här fungerar det:
- Kopiera "awarden" till din blogg.
- Länka till den som gav dig awarden.
- Berätta 7 intressanta fakta om dig själv.
- Välj 7 andra bloggare som du skickar awarden till och länka dem.
- Skriv en kommentar i deras blogg så att utmärkelsen uppmärksammas.

Så här kommer 7 fakta om mig:

  1. Hej, jag heter *piiip* och jag är datorberoende. Jag är vid datorn ganska många timmar/dygn. Dels eftersom jag arbetar mycket med datorn som redskap, men dels för att jag helt enkelt tycker att det är så kul att surfa runt. ^Jag spelar flera spel på Facebook och hänger där mer än vad som är bra för mig.
  2. Jag inser själv att jag borde byta ut mitt nick. Jag är 36½ år och borde inte referera till mig själv som "flicka". Det har dock hängt i ett tag och det låter skumt med TeachWoman, eller som mina elever förmodligen skulle säga ibland - TeachBitch. 
  3. Anledningen till att jag bloggar anonymt är att jag har ett ganska ovanligt namn. OK, *mycket* ovanligt namn om jag ska tolka de kommentarer jag fått om mitt namn. det vanligaste är att de frågar: "OK, men vad kan vi kalla dig?". Hade jag hetat Anna eller något sådant hade jag nog inte varit så anonym. Första bokstaven är dock B och det händer att jag skriver under med denna vackra bokstav i kommentarer.
  4. Jag suger åt mig dialekter. De enda dialekterna jag inte kommer in i är skånska och gotländska, förmodligen eftersom jag inte utsatt mig för dem så mycket. Jag tror att jag talar stockholmska när jag är hemma, men när vi åker hem till mamma pratar jag dalsländska innan vi kommit till Mariestad. :)
  5. Jag hittar för det mesta något att gråta om i filmer jag ser, vare sig de är romantiska komedier, actionfilmer, thrillers eller dokumentärer. Det är den största anledningen till att jag inte ser så många dokumentärer.
  6. Jag både älskar och -ibland- hatar min trädgård. Det är helt underbart att vara ute i den, men ibland känns det bara som ännu ett stressmoment. 
  7. Jag avskyr att städa, om det inte finns något annat som jag måste göra *host* uppsats *host*. Då blir jag otroligt städsugen, fixar diskmaskinen, tvättar... You name it. Som en bonusfakta kan jag alltså även meddela att jag är ett stort fan av att skjuta upp saker till morgondagen.  
De 7 personer jag skickar vidare till är (utan inbördes ordning):
  1. Alice
  2. Joanna
  3. Kix
  4. Tea
  5. Jeane Quidote
  6. Pi
  7. Jenny - Inte en IVF-blogg, men en bra blogg i alla fall. :)

1 kommentarer:

Joanna sa...

Tack för awarden förresten! ;)

Lilypie Waiting to Adopt tickers
.