måndag, maj 10, 2010

Så där...

Sex ägg togs ut i fredags. Av dem var det ett som var tomt och ett som inte svarade. Fyra stycken började odlas  och av dessa finns det ett ägg som är på odling några dagar till och ett som sattes tillbaka. Vår egen Målly/Mållgan. Främst därför att just nu är det bara några få som vet om att hen finns, för andra är det bara en fantasifigur. :)

Vi såg på skärmen, men jag fotade inte. Inte för att jag inte ville, utan för att Maken skulle tycka att jag var knäpp om jag började fota redan nu. Det får vänta till senare...

Jag fick inga speciella förhållningsorder, men jag tror kanske inte att det var helt bra att jag kom i en ganska het diskussion med Maken när vi var tillbaka i bilen igen. Nu gäller dock lugn och harmoni. Jag ska vara harmonisk om jag så ska slå någon för att nå det. :) Inte mer stress än jag absolut måste. Inga lightdrycker heller. Där har jag i o f s tur, jag gillar inte dem utan föredrar vatten.

Det ägg som odlas några dagar senare ska gå till frysen om det ser bra ut. Wow, vi har aldrig kommit så långt förut.

Den 25 är det provdag. 15 dagar... Undrar hur länge jag kan hålla mig? Förmodligen ända fram till testdag, jag vill inte bli besviken.

Men ja, det var min dag. Jag har legat i soffan sen jag kom hem, var inte på humör att flytta mig någonstans. Nu har jag tvättat en maskin tvätt, men det är allt.

7 kommentarer:

Kix sa...

Grattis, och lycka till! Äntligen ett embryo i magen. Lugna puckar nu och njut. Kram Kix

Hoppets låga sa...

Va roligt att höra att det gick bra. Nu håller vi upp tummarna och tänker positivt. :)
Kram

TeachMom sa...

Tack, snälla. Tycker redan nu att det trycker i magen, men så kul ska vi inte ha. :-)

Jenny U sa...

Spännande! Det händer alltså nya saker om ni inte har kommit såhär långt förut. Håller tummarna förstås :)

TeachMom sa...

Ja - Att eventuellt få ett ägg till frysen är något nytt- Det vore häftigt.

Anonym sa...

Hejsan..

Har precis börjat läst din blogg, är själv inne på mitt 2:a ivf, med ET imorn...
Tänkte bara fråga dig ang du skrev om light drycker..
Ska man inte dricka sånt?
Jag som är galen i cola light...=S
All lycka till, till dig..=)

// Bettan

TeachMom sa...

Det är nog mest jag som är nojig och inte vill få i mig för mycket sötningsmedel. Det ska inte vara någon fara. En vän, som också är IVF:are, såg bara konstigt på mig och sa att hon druckit lightdricka under hela graviditeten. Fråga din läkare för säkerhets skull.

Lycka till! Och tack för ditt tilllyckande. :-)

Lilypie Waiting to Adopt tickers
.