måndag, februari 28, 2011

Dagen i allmänhet och badrum i synnerhet

När vi flyttade in i vårt hus - som jag verkligen älskar - för nästan fem år sedan var det egentligen bara en sak som jag var riktigt besviken på. Paret som bodde här före oss hade renoverat båda badrummen bara något år innan vi flyttade in. Följd? Två hyfsat fräscha badrumsutrymmen som jag inte gillade. Båda hade dusch och på övervåningen hade de t o m installerat bidé. Vilka installerar en bidé nu för tiden? Både jag och Maken älskar att bada men vi insåg båda att vi fick avvakta ett tag.

Nu har dock Maken kommit på att det blir bättre med ett badkar när pusselbitarna kommer, så det verkar faktiskt vara på G. Yes! Jag hade gärna haft ett badkar redan idag dock. Det känns iskallt hemma och jag fryser i hela kroppen. (Det blir i o f s inte bättre av att jag dricker en massa Fun light heller.)

Något sådant här är mitt drömbadkar, men får nog ge mig...
Problemet är att inget av badrummen direkt är anpassade för badkar just nu. Det nedre badrummet är för litet för annat än ett sittbadkar och det vill jag inte ha. Det övre funkar till större delen, men då måste vi flytta på ett badrumsskåp (hyfsat enkelt) och handfatet (lite värre). Men det verkar som om vi ska få vårt älskade badkar! Och om jag kan få ett med massagefunktion så vore det mycket bättre, men jag är skeptisk.

Sportlovets första dag och jag har bara njutit hela dagen av att inte behöva gå upp tidigt. Nu var det i o f s så att jag ändå vaknade av mig själv 04.22 och smög ner till vardagsrummet för att kolla in det sista av Oscarsgalan, men vid 06-tiden smög jag upp igen och somnade om. Hur skönt som helst.

Och visst är jag lycklig över att The King's Speech vann fyra Oscarstatyetter, några av de viktigaste t o m! Skönt att jag faktiskt sett större delen av de filmer som prisades igår. Av de jag inte sett ännu är det väl Hämnden och Black Swan som jag känner att jag måste se snart.

Vann rätt filmer? Hur många av dem har du sett? Några bra tips på filmer?

7 kommentarer:

Kix sa...

Haha.. vi köpte vårt hus för 3 år sedan. De som bodde här innan gjorde helrenoverade badrummet uppe bara något år innan. Och tro det eller ej, de lät installera en bidé!!! Hahha..... och den är dessutom i vägen för lättsam passage. Den fungerar dock bra till hunden som använder den som vattenskål! :)

Är inte intresserad av film, så jag skulle ALDRIG kliva upp kl 04 för att se på någon sådan gala...

Kram Kix

TeachMom sa...

Fattar inte det där med bidé, men det är ju bra att ha som vattenskål. :-)

Hade jag inte vaknat av mig själv hade jag inte orkat gå upp och titta, men det blev ju bra ändå.

Jenny sa...

Nä, bidé, så märkligt. Har ni möjlighet att fixa badkar så låter det som en utmärkt idé - det är ju vardagslyx och ska ingå också i min nästa bostad...

Låter jättemysigt när du smög upp och kollade filmgalan. Helt i min smak!

TeachMom sa...

Det var mysigt, och helt lagom att se de tre största priserna. Kolla in reprisen på femman ikväll! :-)

Carro sa...

Jag gillar att bada. Vi har inget badkar men som tur är har vi bastu och det funkar också bra när man är frusen :-) Klart ni måste ha en badkar till pojkarna, med massage för mammas trötta rygg ;-)

TeachMom sa...

Problemet är väl att jag och Maken kommer att slåss om vem som ska få bada först. :) Vi borde hitta ett tillräckligt stort badkar för oss alla.

Pi sa...

Bidé, nej det har jag aldrig förstått vitsen med.

Japp, såg King´s speach för ett par veckor sedan - den var jättebra!!

Lilypie Waiting to Adopt tickers
.