söndag, februari 20, 2011

Veckan som kommer...

Jag känner mig riktigt lugn inför veckan. Mina åttor är på PRAO och på fredag är det tydligen studiedag. Då blir det dessutom förhoppningsvis bloggfika med långväga kollega.

På tisdag fyller stora pusselbiten 4 år och vårt paket har kommit fram till båda killarna. Hoppas att de gillar presenterna. Och att vi snart får träffa dem!

Igår kollade vi lite löst på flygbiljetter och hotell i Taipei. Svårt, i synnerhet när vi inte vet när vi ska åka. Jag vill helst bara göra en mellanlandning, speciellt när vi åker hem med pojkarna.

Jag tror på Thai Airways, medan Svärföräldrarna hört mycket gott om FinnAir från de bekanta de - och vi - har i Shanghai.

Nästa vecka, under sportlovet, ska jag fixa vaccinationerna. Då har jag i alla fall tid.

Min vecka i korthet. Hur blir din?

12 kommentarer:

Kix sa...

Jag skall försöka lösa en riktigt svår uppgift på jobbet, det är mitt fokus... redan så här på söndagkväll.... Kix

ufojording sa...

Vad spännande med planerandet, har ni fått ungefärlig tid för när det kan bli aktuellt med resa? Hur lång tid tror ni att ni behöver vara i Taiwan? Det verkar ju vara väldigt olika beroende på land, vissa får väl inte alls så lång tid från barnbesked till avresa...?

TeachMom sa...

Kix: Spännande, lycka till! :-)
Sara: Någon gång mellan april och juni, typ. Inte så specificerat resedatum alltså... Vi tänker oss att vara där en vecka, men gärna längre och passa på att resa runt lite.

kakansmamma sa...

Vi reste med Finn Air förra året till Thailand och det funkade bra. Vegomaten var däremot riktigt usel. Resten av familjen åkte Lufthansa och var nöjda de också! Svårt med resrutt såklart men spännande också... Ha en skön vecka!

TeachMom sa...

Bra att veta om Finn Air. Det blir ett äventyr det här med planeringen. :)

Anonym sa...

Vad roligt att få börja planera flygresan! Jag har åkt Finnair kortare sträckor och alltid varit nöjd. Jag har åkt en gång med Thai Airways till Bangkock från Paris och var verkligen supernöjd, jättebra service hela långa resan.

Mia

Anonym sa...

Hej! Måste vara lite kämpigt att inte alls veta när ni ska iväg... men har ni någon riktlinje ändå??? Mars - april - maj? Planering är ju kul så lycka till med det!

Anonym sa...

Hej! Måste vara kämpigt att inte vet när ni ska iväg ... men har ni någon riktlinje?? mars-april-maj?
Planeringen är ju kul så lycka till med det!!!:)

Anonym sa...

Hej

JAg tror ju att alla bolag gör sitt bästa för att behålla sina kunder och att det handlar mer om vilka som jobbar på just det flygplan man hamnar på än på bolaget.

Kanske är det viktigare att hitta en resväg men tycker om med bra mellanlandningar och där den totala restiden är kort.

Jag funderade mycket på våra två mellanlandningar men i efterhand är vi alla jättenöjda. Barn och vuxna som fick sträcka på bena och äta mat som föll i aptiten gjorde resan enklare.

ufojording sa...

Fruktsallad är bäst, perfekt som "kvällsgodis" eller mellanmål :)

TeachMom sa...

P: Nej, vi har inte hört något ännu om när vi kan vänta oss att resa. Hoppas att det snart blir lite tydligare, dock.

Kvarnlyckan: Jag kommer ju att lyssna stenhårt på dig och dina tips när det väl blir dags. Har bara en känsla av att det kan bli lättare att bara ha en extra start och landning, men det kanske beror på att jag är lite harig vid just dessa tillfällen...

Sara: Självklart! Tänkte gå och ta mig lite frusna blåbär och mjölk själv. Jag gillar fruktsallad - om jag får välja frukt själv. Din såg helt kanon ut!

Anonym sa...

Hm, ja, med flera mellanlandningar får man ju fler möjligheter att testa pilotens skicklighet! :-) Kan absolut hålla med om att det är en nackdel!

Lilypie Waiting to Adopt tickers
.