lördag, februari 19, 2011

Lugna lördag

Vi åkte ut till Svärföräldrarna igår och åt en god middag som jag fixade. Laxhamburgare och potatis. Let's dance och sedan sömn. Lugnt och skönt.

I morse vaknade jag av att svärfar pratade i telefon ganska högt. Sedan satt vi och tittade på utförsåkning (rätt trist) och längdåkning (roligare). Svärföräldrarna kollar mycket på sport och då blir det mycket av den varan.

På eftermiddagen åkte vi hemåt, men med några stopp på vägen i Bromma. Först till zoobutiken för att köpa frö och fruktstänger till fåglarna. Sedan sushi som sen lunch på Bromma Blocks. Slutligen veckohandlande på Coop.

Nu sitter vi i soffan och tittar på Makens senaste DVD-inköp. Sopranos. Jo då, vi har sett alla avsnitt och ägt alla boxar en gång tidigare. Maken sålde dem för några år sedan men har grämt sig sedan dess och nu har han köpt samlingsboxen.

Maken har gjort en Bloody Mary och jag gjorde en vodka lime, typ. Den blev lite för sur, så jag blandade upp den med lite Ramlösa blodapelsin.

Nu ska jag njuta av Sopranos och vänta på att rostbiffen i ugnen ska bli klar. Innan Melodifestivalen ska jag hinna med ett avsnitt av Glee också. Busy, busy. ;-)

Ha en skön kväll, med eller utan Melodifestival!



4 kommentarer:

Uma sa...

Låter som en skön dag! Hoppas maten blir god!

Jeane Quidote sa...

Helt på din sida när det gäller slalom vs längd! Vi har bokat söndagen 6 mars för storfrukost och Vasaloppet - det är alltid sååå mysigt!

Jenny U sa...

Jag fastnar för detaljer just nu... Hoppas pojkarna kommer att gilla alla fåglar hemma hos er! Djur brukar ju alltid uppskattas av barn.

TeachMom sa...

Vasaloppsstarten är mysig att kolla på. Sedan brukar vi kolla in målgången. :-)

Jenny: Hoppas det. Vi skulle ju inte ha med fåglarna på några bilder till barnhemmet, de rekommenderade det. Men alla barn som varit här blir alltid fascinerade av fåglarna... :-)

Lilypie Waiting to Adopt tickers
.