lördag, februari 12, 2011

Lugn dag

Inte nog med att vi inte gör så mycket bloggvärdiga saker, Jag glömmer telefonen hemma också så jag inte kan skriva, hur gärna jag än vill.

Jag skriver dock gärna om alla puckon som slänger ut sig - och sina bilar - ut i trafiken utan att kolla om det kommer någon som har företräde (hände oss tre gånger idag).

En rad om hur svårt det var att hitta p-plats på söder idag också, vi snurrade runt i närmare 30 min idag. Ingen av oss var på så bra humör, vi gillar inte att leta plats (vem gör det egentligen?).

Vi har varit och ätit tårta, varsin liten bit blev det. Dessutom fick jag present av Maken. Svägerskan pysslar med att göra smycken och Maken köpte mig två par örhängen och ett armband inför Alla hjärtans.

Vi får hem J&M med alla barnen på middag och Melodifestivaltittande ikväll. Middagen blir likadan gryta som förra helgen. Skillnaden är att Maken gjort den själv denna gång! Jag har vid flera tillfällen nämnt att Maken borde laga mer mat och idag har det hänt! Mer sådant, tack!

Idag kommer vi att synda lite. Det blir lite vin till maten och glass till efterrätt. Dessutom lite lösgodis till TV-tittandet. Men i morgon är en annan dag!

Ha en underbar kväll! Blir det Melodifestival eller gör du något annat?


5 kommentarer:

jenny_maria sa...

Japp, det soffan med huvudet i sambons armhåla och lite melodifestival – sämre kan man ha det en lördagskväll :-)

litenlängtan sa...

Bojkottar Melodifestivalen stenhårt! Har vart på 30-årskalas men det kändes som 3-årskalas! 5 barn i ålder nyfödd till 5 år härjade så öronen blödde! Känsla just nu är dock: genomskinlig...

Kix sa...

Jag har varit på spelkväll, så jag missade Melodifestivalen. Är annars en biten tittare, så jag får försöka hitta en repris....

TeachMom sa...

Jag gillar Melodifestivalen, men ikväll blev det ganska mycket häcklande av låtarna. Inte så bra den här gången, tycker jag.

Uma sa...

Det blev melodifestival för oss också, men jag vet inte...Börjar redan tröttna på den. Helt ointresserad och ointresserad. Vet inte vad det är, brukar gilla denna svenska cirkus. Det var definitivt mer underhållande året när Petra Medes var huvudattraktionen. Så det är nog helt enkelt hela grejjen runt låtarna och programledarna som är helt galet fel. Iaf för min smak.
Have a nice day!

Lilypie Waiting to Adopt tickers
.