torsdag, februari 03, 2011

Torsdag

En dag kvar till helgen och tro mig, tiden går alldeles för långsamt. Jag har en riktigt dålig vecka på jobbet och i morgon är det dags igen.

Jag var lite hemlighetsfull förra veckan, och det berodde helt enkelt på att jag sökte nya jobb och jag inväntade resultat. Det är inte helt bra där jag är just nu, men det gäller nog att gilla läget fram tills dess Pusselbitarna kommer. Jag tackade nej till ett jobb förra veckan och nej till en intervju idag. Om jag inte kan säga en mer detaljerad tidsplan än att vi ska hämta dem någon gång mellan mars (som nog är alldeles för optimistiskt) och juni, finns det inte en skola i världen som vågar satsa på mig. Att anställa mig och sedan få hitta en vikarie efter en månad... Nej, jag blir kvar här, tror jag.

2 kommentarer:

Carro sa...

Jag förstår att du tar det säkra före det osäkra. Helt rätt! Samtidigt är det ju skönt att veta att du är atraktiv på arbetsmarknaden. Sug åt dig!

TeachMom sa...

Jo, det känns ganska nice. Bra inför tiden efter mammaledigheten. :-)

Lilypie Waiting to Adopt tickers
.