tisdag, mars 29, 2011

Dagen som gick...

Oj så trött jag var i morse. Har inte varit så sugen att somna om på länge. Dessutom drömde jag något actionbetonat under natten med hus som rasade och dammoln som kom mot oss så vi fick gömma oss i en hiss... Inte den lugnaste natten jag haft på ett tag, om man säger så.

Jobbet var... jobbigt. Klasser som inte vill lyssna och elever som blir mer eller mindre mobbade. Inte enbart, men det kändes så precis då. Dessutom var jag jourhavande medmänniska till en av mina elever - som dessutom är en av mina favoriter.

Efter jobbet träffade jag vännen H och hennes ettåriga I. Så otroligt söt liten flicka! I o f s är jag partisk, hon ska ju bli min svärdotter, har jag och H bestämt. ;-)

Senare åkte jag in till stan och träffade till slut Maken. Han hittade ett badkar på Blocket och ville ha med mig ut för att kolla på det. Tyvärr visade det sig vara för kort, vi vill ha ett som är 170 cm långt. Men personerna som hade lagt ut annonsen var jättetrevliga. :-)

När vi väl kom hem var det dags för middag och den var inte direkt något att skryta över. Omelett, strimlat bacon och två knäckebröd. Wow...

Vi började se Kniven mot strupen, men jag orkade inte se klart avsnittet. Han är lite väl teatralisk och har Ramsay-komplex.

Summa summarum har det ändå varit en OK dag. När jag träffade H passade vi på att gå en sväng på Lindex och jag köpte ett par tröjor på rea.

Har ni haft en bättre dag? Vad händer resten av veckan?



0 kommentarer:

Lilypie Waiting to Adopt tickers
.