måndag, mars 21, 2011

Matfråga...

Vi  ska bjuda på våfflor på lördag och nu har jag börjat fundera på hur jag ska göra. Det är nämligen så att jag aldrig tidigare gjort detta och funderar på att göra det lätt för mig och köpa färdig mix. Ni som gjort detta tidigare, vilket blir bäst? Blir det en otroligt större smakupplevelse om man gör smeten från scratch, eller funkar det?

Kan även meddela att tungan känns rätt OK idag, förutom att - som jag skrev i en kommentar - det känns som om jag har en melon i munnen. Jag verkar dock kunna äta det mesta utan att få ont. En kollega bjöd på apelsinklyftor idag och jag stoppade dem i munnen utan att tänka efter och det sved inte alls. Skönt.

7 kommentarer:

Lilla jag! sa...

Vi köper alltid våffelmix, jag tycker den blir jättegod. Vi brukar köpa vanlig och fullkorn och blanda :)
Kram!

ufojording sa...

Mixen funkar, satsa på massa goda tillbehör så är det ingen som tänker på nåt annat. Glass, grädde, salt & kanske lite bär också, mums!

Jeane Quidote sa...

Jag brukar förvisso göra egna våfflor men det har inte så mycket med smaken att göra utan mer med min kosthållning. Våffelmix är helt okej. Osötad grädde, tinade hallon, råsocker och citronskal är en höjdare! Vill man äta matigare är svamp- eller broccolistuvning super :)
Vi ska äta våfflor på fredag och jag längtar redan!
Skönt att tungan är bättre, tyckte så synd om dig.
Kram!

TeachMom sa...

Tack, bra att veta. Jag har köpt mix nu och har bränt in järnet - eller vad det heter. Snart ska jag testa att grädda våfflor för första gången.

Moi sa...

måste tipsa om att vispa grädde och blanda i lemoncurd på slutet så att man får en syrlig citrongrädde. Sjukt gott, särskilt till lite flottiga och feta våfflor. Alltså om du vill prova att göra egen smet, så gör det dagen innan, en minisats så att du vet om du tycker att det är värt det. Det är inte så värst svårt alls. :)

TeachMom sa...

Åh, det där lät ju sjukt gott. Måste testa. Tack för alla tips!

Carro sa...

Jag tycker att mixen funkar :-) Istället för grädde och sylt så kan man ha gräddfil, rom och rödlök. Helt galet gott!!!

Lilypie Waiting to Adopt tickers
.