måndag, mars 14, 2011

Trött och seg

Nej, jag är inte mitt piggaste jag just nu. Maken verkar vara på G att bli sjuk och jag känner mig allmänt anti. Addera till det en chef som vill ändra min tillsvidareanställning (befinner mig just nu i slutet av en provanställning) till en visstidsdito eftersom jag ska vara mammaledig under hela hösten... Inte en bra start på veckan. Usch, jag vill bara få RB, boka biljetter och resa iväg! Jag tror att vi måste åka iväg en sväng snart så vi kan ladda batterierna. Jag känner mig inte direkt tipptopp just nu.

Jag hoppas att ni har en bättre vecka. Nenne vet jag t ex har fått en riktigt bra start på veckan... Riktigt roligt! :)

13 kommentarer:

moi sa...

seriöst anmäl chefen till DO direkt!!

fy fan vad förbannad jag blir jag skulle kunna ringa upp idioten och tala ett par väl valda arga ord med typen

TeachMom sa...

Tyvärr är det det där med *prov*anställning som spökar... Men jag ska prata med facket i morgon.

Jeane Quidote sa...

Men... är din chef ett ufo? Så kan han (eller kan det vara en hon?) väl inte göra - diskriminering!!! Så FÅR han inte göra! Prata med facket.
Stor kram till dig!

Nenne sa...

Vilken jäkla chef :( Ringa facket?

Hoppas det vänder för er och blir en bra vecka för alla :)
Kramar!

MDB sa...

Får mn verkligen göra så? Bra att du ska kolla med facket.

Carro sa...

Prata verkligen med facket! Sa chefen att det beror på mammaledigheten så bryter hon mot lagen..

Heja dig!

Jeane Quidote sa...

Jag förstår att det är svårt eftersom arbetsgivaren inte behöver ange anledning till varför en provanställning upphör. Dock anger ju din chef en anledning, en anledning som inte är laglig. Nu låter jag kanske lite paranoid men - spela in nästa samtal med chefen om du har möjlighet!

Kram igen!

Nenne sa...

Nu såg jag ju att du skrivit att du SKA parat med facket. Bra! På dem!
Lycka till.

Uma sa...

oj, det var illa. Håller med alla föregående "skrivare". Hoppas denna dag blev bättre än gårdagen!

TeachMom sa...

Tack alla för peppning. Har inte pratat med facket ännu, men ska ringa i morgon. Vill inte ringa från jobbet.

moi sa...

jag pratade med våran fackliga om det där och hon sa att chefen är farligt ute eftersom detta är en sådan fråga som DO hugger tänderna i som fan om de får chansen så anmäl det är mitt råd. Så klart att detta är anledningen. särskilt om de anställer någon annan på din plats efteråt. Du vet ju att det ska rätt mycket till om en lärare inte får fast anställning efter sin provanställning, det går ju typ inte att motivera varför man inte fastanställer om läraren är knappt ok ens.

TeachMom sa...

Jag ska fundera på det. Just nu känns det som det finns så mycket annat att fokusera på istället. Men visst känna det helt sjukt.

moi sa...

jag förstår hur du tänker, men jag blir så arg. Det enda du behöver göra är att skriva ungefr exakt det som du skrev i detta inlägget och skicka dt till DO, sedan utreder de i fall det är diskriminering eller inte. Du behöver inte göra mer än så, de kan också kontakta dig och så får du svara på frågor, men du ska inte skriva ihop massor eller göra nåt stort bara liksom beskriva det du skrev här.

De ska inte gå att komma undan med sånt här, det ska inte gå att diskriminera oss kvinnor eller män fr att vi har en utsatt och ärlig situation. Du kunde ju hållit klaffen och bara kört på men du valde att vara ärlig. det ska fan inte straffa sig.

Lilypie Waiting to Adopt tickers
.