lördag, mars 05, 2011

Fler böcker... (och lite annat)

Om det är en sak som våra barn aldrig kommer att ha för lite av så är det böcker. Igår tog jag en sväng på både second-hand och bokrea och kom hem med lite mer saker. Från bokrean:








Jag tittade genom den sista boken i affären och grät. Väldigt fin berättelse om ett gammalt marsvin som är på väg att dö. Jag är otroligt blödig.

Sedan hittade jag lite annat smått och gott på Erikshjälpen och Myrorna:


(Jag vet, en till... Men han är ju så söt.)


Mer memoryspel. Bra att spela med dem tänkte jag, även i början när de inte har några svenska ord.

4 kommentarer:

Pi sa...

Adjö herr Muffin är fantastisk, jag köpte den på rean förra året. SÅ fin!

Jeane Quidote sa...

Hahaha! Typiskt lärare :) Min mans båda föräldrar är lärare, hans mamma har försett honom med böcker och de båda har lärt honom en massa fåglar och blommor och sånt. Man kan aldrig få för många böcker så shoppa på tycker jag :)

Hedda sa...

Herr Muffin är verkligen en helt underbar bok, och så sorglig. Bra val!

TeachMom sa...

Jo, jag har kollat på Herr Muffin-boken så länge nu, det var dags att köpa den. Maken tyckte dock att den lät otroligt deprimerande. Men det lär vara han som får läsa den för barnen, jag kommer bara att börja gråta.

Lilypie Waiting to Adopt tickers
.