torsdag, mars 03, 2011

Vuxenpoäng i massor...

Det måste man väl få när man för första gången köper en bilbarnstol? Två, till och med. Jag passade på och köpte dem i förmiddags på Babyproffsen, de har ju specialpriser på bilstolar (och lite annat) idag.

Men shit så nervös jag var när jag köpte dem. Är det den bästa stolen för dem? Är den säker? Jag har kollat en del tester och det verkar som om det är bra stolar. Det blev en grå Britax Hi-way till Liten och en svart-röd Britax Kid Plus till Stor.


Nu står de också uppe i barnens sovrum och väntar.

Vi väntar lite längre för en sittvagn. Jag ska googla runt och leta. Och kanske leta efter en bärsele också?

Maken åker till Göteborg i eftermiddag och kommer inte hem förrän i morgon kväll, så jag kommer att vara ensam. Lite solodatortid... :-)

6 kommentarer:

Du + jag och framtiden sa...

Åh så kul att få handla! Jag blir nog allt lite avis! ;) Tänk så nära ni är nu!! Vet ni något mer om den kommande resan?
Lycka till med vagnletandet!!

TeachMom sa...

Nej, vi har inte fått höra något mer om resan. Att vi köpte bilstolarna nu var egentligen bara för att jag hörde att det skulle vara rea idag. :-)

MDB sa...

Roligt ändå att förbereda genom att handla på sig, men jag känner igen att det är svårt med valen. Hoppas att ni hittar någon bra vagn.

Har hört att en Ergo-sele ska vara bra för att den går att ha väldigt länge.

Kix sa...

Ja, men är det inte dags att bli lite vuxen dåra? :)

TeachMom sa...

Jo, det är på tiden. Det är bara i mitt huvud som jag fortfarande är 25... :)

Carro sa...

Men det är ju jätte bra att ni handlar nu, när resebeskedet kommer så kan det väl gå riktigt fort!? :-)

Vad tuffa stolarna är och förmodligen säkra också.

Hur gammal är lillen?

Kram och natti

Lilypie Waiting to Adopt tickers
.