torsdag, april 21, 2011

1 dag kvar...

Igår, på NK, lyckades jag hitta två böcker om Sverige och en om Stockholm på kinesiska. Dessutom köpte jag två barnböcker på engelska.

På Åhléns köpte jag sedan två värmeljuslyktor från Orrefors och fick med en insats så man även kan ha vanliga ljus i dem.

På H&M köpte jag badbyxor till pojkarna och på Hemköp nappar, bara utifall att...

Sedan blev det saltlakritsklubbor på Lakritsbiten och sushi med A1 innan jag tog pendeltåget till J&M. Maken kom sedan och hämtade mig när han var klar på jobbet.

Nu kollar vi på finalavsnittet av Sveriges mästerkock innan vi ska fortsätta fixa.

Maken har fått mail från organisatören i Taiwan angående filmningen. De vill tydligen filma oss när vi kliver ner på taiwanesisk mark. Sedan blir det taxi till hotellet (skönt att slippa flygbussen...) och sedan blir det en 30-mins intervju på hotellet. Jag känner redan nu att min hjärna kommer att vara mos efter över 17 timmars flygresa och vill inte ens tänka på hur ofräsch jag kommer att känna mig när jag kliver av planet...

Men visst är det ett extra äventyr! Det känns som om planerarna i Taiwan är mer oroliga för filmandet än för överlämningen och det är väl tryggt, på något vis. Det är inte bara vi som är nervösa... :-)



6 kommentarer:

Hedda sa...

Det är så himla spännande! Önskar er verkligen ALL lycka till, med hela resan! Flygningen, filmandet och inte minst pojkarna och överlämningen. :-) Kram!

Hanya sa...

Åh vad spännande! Lycka till med allt!

Hanya (som hittade hit via Kvarnlyckans blogg)

Tea sa...

Lycka till! Ni kommer finnas i mina tankar de närmsta dagarna!

Jeane Quidote sa...

Shit! Nu är det dags, det är nu det ska hända - ni ska få barn - helt otroligt spännande! Jag följer varje steg ni tar :)
En sak bara, om du hinner... jag har inte fått inbjudan, kan du ha fått fel adress?
jeane_quidote@hotmail.com
Lyckligaste resan önskar jag er, och en glad påsk (antar att den inte kan bli mycket gladare).
Kram!

Carro sa...

Nu är det riktigt nära :-) Ville bara titta in och önska er båda en riktigt trevlig resa. Jag hoppas att flygresan går fort så att ni snart får träffa era barn!

Varm kram till er båda!

TeachMom sa...

Tack alla! Vi håller på att förbereda för fullt...

Jeane, jag testade att lägga till adressen igen och då sa sidan att det var en dubblett. Det borde betyda att adressen är rätt till dig. Jag har gjort ett nytt inlägg nu ikväll, kolla om du fått något mail om det.

Lilypie Waiting to Adopt tickers
.