måndag, april 11, 2011

Måndag

*obs: klagande jobbinlägg*

Måndag. Den tråkigaste dagen som finns. Efter en så otroligt skön helg borde man skutta till jobbet men... Nej. Och ändå brukade jag gilla måndagar. Att få gå till jobbet och träffa roliga, trevliga kollegor och se fram emot en stimulerande dag. Nu? Tja, jag har ju roliga, trevliga kollegor i alla fall...

Jag köpte en stor påse Mariannegodis till kollegorna och placerade ut ett par skålar idag. Vad som hände med dem? De togs med till en föreläsning, där eleverna åt upp dem, i nävvis. Inte direkt vad jag hade tänkt kanske, med tanke på att jag också köpt något åt dem som de skulle få lite senare...

Min mailadress, som alla elever och föräldrar har? Borta, förmodligen raderad. Det känns som om de tar bort mig i förtid. Jag känner mig så sjukt ouppskattad.

Jag längtar bara till två saker nu, påsklovet och när vi får hämta pusselbitarna. OK, tre saker - vi har bröllopsdag snart också... :) Det ska bli så skönt att gå till rektorn och säga att det är dags, att vi ska resa och jag faktiskt inte bryr mig om hur de ska lösa mina lektioner. Jag känner för mina elever - men inte för dem.

Är jag negativ? Det verkar vara så de vill framställa mig. Fan, jag vill inte vara bitter och sur, men de gör det så enkelt för mig.

3 kommentarer:

Hedda sa...

Fy så tråkigt! Du är verkligen värd mycket bätre! Hoppas hoppas ni får resa så snart som möjligt. Kram!

ufojording sa...

Men så där får man väl verkligen inte göra! Även om du ska sluta så kan de väl behandla dig med respekt?! Dåligt gjort!

TeachMom sa...

Jag får ge dem skuggan av ett tvivel - det kan vara så att mailleverantören strulat bort min adress. Men jag tvivlar på det. Men annars... Nej, det är ingen bra arbetsplats.

Lilypie Waiting to Adopt tickers
.