onsdag, april 20, 2011

Två dagar före avresa: Del I a k a "Bättre lite smuts i hörnen än ett rent helvete"

Förmiddagen ägnades åt städning av bottenvåning, gillestuga/arbetsrum och tvättstuga. Eftersom vi kommer att ha inneboende fågelvakter vill vi att det ska vara så snyggt som möjligt.

Jag bäddade också rent i pojkarnas sängar och plockade fram lite mer kläder som ska packas. Just nu ligger de bara i en hög på sängen. :-)

Vid 12 var det meningen att jag skulle åka in till stan för att köpa presenter. Det blev dock lite senare, fåglarna ville inte hoppa in i buren som snälla små fåglar (hörde jag ordet ragu...?) så jag fick muta dem med både äpple och hirskolv.

Nu är jag på väg in till stan och efter en lunch någonstans ska jag shoppa presenter. Vi har bestämt oss för översatta böcker och ljuslyktor. Kanske en dalahäst eller två också. Och kort, förstås. Det kan jag väl hitta var som helst på Drottninggatan... :-)

Vid 15.30 ska jag träffa bästa A1 för sista träffen utan barn. Det blir Lakritsroten och Koreana. Saltlakrits och sushi - bra så.

Ikväll har jag sedan lovat bort oss till J&M och barnen. Med mig i kassen har jag påskägg till barnen, som nog J kommer att få äta av också. :-)

Edit: Visst ja, hinner jag ska jag klippa mig också. Måste passa på nu.




7 kommentarer:

MDB sa...

Ojoj bara två dagar kvar, vad härligt att ni snart ska få träffa pusselbitarna!

Tea sa...

Mycket ska hinnas med...

Carro sa...

Ha ha ha Ni har så fullt upp! Jag bara sitter och ler! :-)

ufojording sa...

Härligt att få bädda sängarna & veta att 2 små pojkar snart ska flytta in :) Gott med lakritroten, jag var där för någon vecka sen, sushi sen; just my cup of tea!

Orättvisan sa...

Hej! Jag har tjyvläst din blogg ett tag och ger mig nu till känna!
Sååå spännande att ni ska åka alldeles snart! Jag hade varit så nervös att jag vet inte vad inför en sån här resa! Hohoho! Lycka till med era barn! <3

Stor kram!

Charlotte sa...

Spännande att det snart är dags att åka! Lycka till!

Litenlänga sa...

Hej vännen! Har helt glömt att lägga till mig så jag kan få läsa inlägg under resans gång. Ska försöka komma ihåg att göra detta ikväll! Jag önskar er båda en underbar resa och lycka till med att få era barn, bli filmade, hitta och sova och allt sånt som ingår! Jag är inte ett dugg avis! Stor kram och lyckospark!

Lilypie Waiting to Adopt tickers
.