onsdag, april 06, 2011

Onsdag

Ganska lång och trist arbetsdag med en massa lite väl onödigt gnäll på oss. Dessutom har jag ont i halsen och väntar på att min förkylning ska bryta ut på allvar.

En ljuspunkt hade jag dock på seneftermiddagen - fika med Hedda. Det är jätteroligt att träffa någon som ligger i samma fas som jag själv. Dessutom är det spännande att höra om ett annat land än det som vi kommer att adoptera från.

Maken har haft jobbaktivitet ikväll och spelat curling. Kul för honom.* Jag har suttit en hel del vida datorn, när jag inte fick göra en brådskande utryckning till fågelburen. Två av våra undulater slogs och den ena bara skrek. Det verkar vara bra nu och de ser ut att vara vänner igen. Det blir så här ibland när vi har häckningsholkar framme, men så här mycket slagsmål har jag inte sett förut.

* Ja ä inte bitter... :)

8 kommentarer:

ufojording sa...

Kul att hitta någon i samma situation, måste vara skönt! Ang skumma sms så känns det väl inte helt bra, & jag är inte så sugen på att byta då jag haft numret i nästan 10 år & lillebror har samma så när som på sista siffran... Hoppas det lugnar sig.

TeachMom sa...

Ja men precis, trist att byta ett invant nummer. Hoppas att det bara var en engångshändelse.

Hedda sa...

Tack för den trevliga fikastunden! Och inte minst tack för boken, jag blev jätteglad. :-)

TeachMom sa...

Varsågod! Det kändes självklart att du skulle få mitt extraex. :-)

Carro sa...

Fråga 1: Apropå böcker :-) Inför föräldrarutbildningen.. Räcker det med ett ex av kursliteraturen "Att bli förälder till ett barn som redan finns" ?

Fråga 2: Hur gör ni med språket när barnen kommer hem? Har ni övat in lite enklare ord och fraser på deras hemspråk?

Vi har bokat in kursen så att vi är i Stockholm (8,)9,10 maj och (20,)21,22 maj. Kommer förmodligen redan på fredagen och åker hem söndagen :-) Du kan väl kolla om någon av dagarna passar :-)

TeachMom sa...

Carro: Jo, det var den enda boken vi använde och vi kollade i den i skift, så det räckte med en.

Språket? Jo, det känns lite som en utmaning. Vi kommer att lära in småfraser och ord, sedan blir det nog mycket teckenspråk och gester till att börja med. :)

9-10 maj är måndag-tisdag, var det inte på helgen ni skulle dit? Det känns som ett säkrare kort att ses då, vi vet inte riktigt när vi får resebesked (även om det förmodligen inte blir förrän i juni).

Carro sa...

Jag är förvirrad, jag menar så klart 7-8:e maj :-) Vi kan väl prelboka den helgen och om ni måste resa iväg till andra sidan jorden eller någon annan stans så förlåter jag er ;-)

Jag har beställt en bok, då vet jag att det räcker :-)

TeachMom sa...

Låter bra, 7-8 it is! :)

Lilypie Waiting to Adopt tickers
.