torsdag, april 21, 2011

Kvällen före...

Idag har allt bara rullat på, men jag har inte riktigt reflekterat över vad som är på gång. Jag har städat, packat, plockat och förberett som för vilken resa som helst. Men det är det ju inte, det här är den viktigaste resa vi någonsin gjort!

Vi åkte till Barnens hus idag. I söndags köpte vi ju en sittvagn som de hade specialpris på, 1990:-. Idag såg jag i en av deras annonser att denna vecka var vagnen ännu billigare. för 1995 kr skulle man få vagnen, regnskydd och en ratt. Jag skickade in Maken för att höra om detta kunde gälla för oss också. Vi hade med oss vagnen som fortfarande fanns i den obrytna förpackningen. Det gick bra, vi fick tillbaka pengarna för regnskyddet och en ratt.

På eftermiddagen åkte vi hem till Svärföräldrarna och fikade och åt middag. Svärfar lovade att han skulle köra ut oss till Arlanda i morgon och samtidigt hämta upp våra husvakter, a k a Makens systersöner som ska passa hus och undulater när vi är borta.

Jag blev lite fundersam över hemresan från Arlanda. Svärfar sa att taxibilar inte har två barnstolar, så vi kan inte ta en taxi hem, jag och Maken med barnen. Jag är inte helt säker på om det stämmer eller om det är ett utslag för att Svärföräldrarna vill vara i närheten av barnen så länge som möjligt. Han lovade ju nämligen att skjutsa hem en av oss + ett barn...

Jag tänkte att jag skulle hinna klippa mig i morgon, för att se så bra ut som möjligt om de nu ska filma mig direkt efter en 17-timmars flygresa. Men nej, jag hinner inte det. Svärfar föreslog att jag skulle klippa mig i Taipei, men jag vet inte om jag törs.

Berit från organisationen ringde idag och önskade trevlig resa. Otroligt snällt av henne. Hon sade att det skulle finnas två andra familjer som kommer att vara i Taipei samtidigt, men de skulle inte till Taichung. Jag vet åtminstone en av familjerna eftersom de har skrivit om det på listan vi är medlemmar på. Jag har dock glömt att maila henne, ska göra det nu innan jag går och lägger mig.

Resedagboken borde fungera nu. Jag försöker att komma på hur jag ska kunna göra dem hemlig för de som inte fått inbjudan, får leka lite med den i morgon.

God natt! I morgon bär det av... :)

1 kommentarer:

Cecilia summerar sa...

Stort LYCKA TILL på ert livs mest fantastiska resa! Önskar er allt gott!

PS. Jag vet inte om att man kan spärra Resdagboken, men har kompisar som skriver skyddat här:
http://www.resejournalen.se/

Lilypie Waiting to Adopt tickers
.