söndag, april 17, 2011

Uppdatering II (fem dagar före avresa)

Vi handlade en hel del idag och har prickat av ett gäng saker på listan:

Sittvagnen är inköpt, en Brio Race. Jag tyckte bättre om Emmaljunga Scooter 2.0 egentligen (läs: snyggare och mer "fluffig"), men insåg att Maken hade en bra poäng när han sa att Brion var smidigare. Dessutom var den lätt - både att fälla ihop och att lägga in i bilen. Dessutom såldes den på rea - 1990 kr - på Barnens hus. Suffletten är svart med reliefringar. Jag valde mellan den och en grön/svart. Vi köpte till en ståplatta till stora pusselbiten och regnskydd, till de "härliga svenska somrarna" som försäljaren uttryckte sig.

Dessutom blev det en trappgrind, närmare bestämt en vit MyGate. Vi fick köpa två förlängningar också eftersom det var lite bredare i trappan än vad som är standard tydligen.

Dessutom köpte vi ett par uppblåsbara nackkuddar, såpbubblor och en enkel skötväska.

På IKEA blev det lite smått och gott. Plastfrotté till sängarna, en köksstol till minsta pusselbiten, en potta (vet inte om den är nödvändig, men hey - den kostade 19 kr), två badrumspallar och sugrör (Maken fick höra på jobbet att detta var klockrent att ha hemma för att roa barnen. OK...).

På Mekonomen hittade vi baksätesskydd och små, behändiga första-hjälpenpacks. Better safe then sorry, typ...

Igår köpte jag en midjeväska (som Maken får ha på sig), medicin och lite annat till resan.

Imorgon är det måndag. Påsklov. Och jag ska till jobbet. Oh joy... Ska försöka få hem mina böcker och pärmar i morgon el på tisdag, Maken ska hjälpa mig. På kvällen åker vi till Svärföräldrarna.

Ha en skön vecka!

0 kommentarer:

Lilypie Waiting to Adopt tickers
.