lördag, april 16, 2011

Sex dagar före avresa...

Igår hände ingenting. Jo, jag fick sjukt mycket blommor av mina elever. :) Jag ska lägga upp bildbevis när jag kommer hem. De kommer tydligen att sakna mig otroligt mycket. Det enda jag tänkte på var låten "Kom med blommor till mig medan jag lever" eller vad den nu heter. De kommer inte med ett enda glatt ord under tiden jag jobbat där, men när jag nu slutar så ska alla tala om hur bra jag är... Men visst är jag glad över att de kommer att sakna mig och att de verkar ha gillat mig trots allt.

Vi kunde inte pricka av något på listan igår. Vi är ute hos Svärföräldrarna just nu och ska hjälpa dem lite i trädgården. Makens syster är här också och vi ska snart åka och handla.

I eftermiddag ska jag och Maken fortsätta pricka av saker på listan. Kolla lakan, presenter och vagn tänkte vi. Det blir nog en sväng till Barkarby.

Hur ser din helg ut? Jag hoppas att det blir bra väder så att man kan vara ute i trädgården lite också. Ha en skön helg!

4 kommentarer:

Hedda sa...

Lycka till med listan, det går nog bra även om det är mycket att bocka av. Fint trots allt att du fick uppskattning nu, även om du inte fick den förut. Du har säkert varit uppskattad, men allt som oftast är vi ju alla lite dåliga på att berätta sånt för varandra.

Själv har jag precis beställt ett kamerastativ på nätet för fotandet... Sedan hoppas jag att vi ska ut i det fina vädret. :)

Tea sa...

Ha en bra helg och hoppas ni får mycket gjort på listan!

Jeane Quidote sa...

"Kom till mig med dina blommor mens jag lever..." så går den. Man kan också säga "man saknar inte kon förrän båset är tomt". Tror det är en vanligt syndrom bland oss människor, vi tar vardagen för given och kommer plötsligt på hur bra den var, vardagen, när den så tar slut. Men gillar dig gör de, annars skulle de inte bry sig alls :)

Good luck med listan. Nu är ni snart där!

Kram!

Jenny U sa...

Härligt med blommorna! Skönt med bekräftelse såhär inför den nya fasen. Men visst är det ett typiskt fenomen att det krävs ett uppbrott/avsked osv. för att det ska visa sig...

Vilka otroligt ambitiösa dagar man kan läsa om här nu. Det kommer att gå finfint :)

Lilypie Waiting to Adopt tickers
.